۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۹۶۶۴۶
امام جمعه شهرستان گیلانغرب:

طلاب برای حضور تاثیرگذار در جامعه نیازمند مهارت هستند

طلاب برای حضور تاثیرگذار در جامعه نیازمند مهارت هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: طلاب برای حضور موفقیت آمیز و تاثیرگذار در بین مردم و ارتباط با نسل جوان و انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی، نیازمند مهارت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام فاطمی نسب امروز در دوره آموزشی مهارت آموزی و توانمند سازی طلاب در گیلانغرب اظهار داشت: عقیده‌ به توحید یعنی جامعه‌ی توحیدی به وجود آوردن؛ جامعه‌ای که بر مبنای توحید شکل بگیرد و اداره بشود، عقیده به توحید این است، اگر این نبود، دشمنی‌های با انبیا هم به وجود نمی‌آمد.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب تاکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَ کَذٰلِکَ جَعَلنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا شَیٰطینَ‌ الاِنسِ‌ وَ الجِنِّ‌ یوحی بَعضُهُم اِلىٰ‌ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا» لذا از معنای این آیه قرآن اینگونه می تواند فهیمد که دشمنی‌ها به‌خاطر این است که انبیا آمدند، شکل جامعه را مورد اعتراض و تعرّض خودشان قرار دادند؛ یک شکل جدید را، یک هندسه‌ جدید را برای شیوه‌ زندگی بشر ارائه کردند. آن شیوه‌ زندگی، همان حیات طیّبه است.

حجت الاسلام فاطمی نسب با تاکید بر اینکه توفیق روحانیت در مردمی بودن است، تصریح کرد: طلاب برای حضور موفقیت آمیز و تاثیرگذار در بین مردم و ارتباط با نسل جوان و انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی، نیازمند مهارت هستند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه سخنان خود افزود: تحقق جامعه توحیدی و جامعه سازی و تبلیغ رسالت الهی از اهداف تشکیل حوزه های علمیه بوده است.

امام جمعه گیلانغرب با تشریح اهداف دوره افزود: این دوره با حضور طلاب برادر و خواهر حوزه های علمیه شهرستان گیلانغرب و سرپل ذهاب با محوریت دفتر امام جمعه گیلانغرب برگزار شده است در این دوره سه روزه آموزشی سرفصل هایی همانند:روش برقراری ارتباط موثر،مهارتهای تدریس،روش کلاسداری،روانشناسی تبلیغ،مدیریت فرهنگی،جذاب سازی کلاس،استاد حجت الاسلام نبی الله بیاتی تدریس می شود./1400/پ210/

ارسال نظرات