سازمان تبلیغات اسلامی باید فعالیتهای فرهنگی کشور را زمامداری کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجتالاسلام مهدی متقی فر، مدیرکل برنامهریزی آموزشهای تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در نشست با کارشناسان فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی زمانی میتوانند به اهداف خود دست پیدا کند و در جامعه مؤثر باشد که کارکنان و مجموعههای وابسته آن با انگیزه بیشتر فعالیتها و مأموریتهایشان را پیگیری و اجرا کنند.
وی با بیان اینکه نیازهای آموزشی باید تبدیل به مطالبه شود، افزود: یکی از آسیبهایی که امروز در بسیاری از نهادها و دستگاههای دولتی مشاهده میشود، روزمرگی و در جا زدن در یک نقطه است که برای رفع این آسیب باید افراد آموزشهای موردنیازشان را از مدیران مطالبه کنند.
مدیرکل برنامهریزی آموزشهای تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران باید بهطور مستمر برای ارتقا و رشد همکاران و خانوادههای آنها برنامهریزی داشته باشند تا دچار روزمرگی و خمودگی نشوند و با انگیزه بیشتر فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه باید خود کارکنان به فکر ارتقای سطح دانش و کسب آموزشهای لازم باشند، افزود: آموزشهای ضمن خدمت اقتضایی و سلیقگی هستند و باید مدیریت شود چون عایدی ندارند؛ ازاینرو باید نوع آموزشهایی که افراد نیاز دارند بر اساس نوع خدمتشان از مدیران مطالبه شود.
حجتالاسلام مهدی متقی فر تصریح کرد: کارکنان و افراد زیرمجموعه مدیران حق دارند بدانند آموزشهای موردنیازشان را از کجا باید شروع کنند و به کجا خواهند رسید که تبیین این نقشه راه از رسالتهای مدیران بوده و اولین گام در این مسیر نیازسنجی دقیق و واقعی است که باید دغدغه مدیران باشد.
وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی بهعنوان نهاد فرهنگی باید فعالیتهای فرهنگی را زمامداری و از ظرفیتهای مرتبط خود اعم از مؤثرین و غیر مؤثرین استفاده کند، افزود: باید مرجعیت مباحث دینی و فرهنگی به سازمان تبلیغات اسلامی برگردد که این امر در صورتی محقق میشود که باور کنیم در رابطه با زیستبوم فرهنگی مؤثر هستیم./9314/پ210/