۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۹۲۲۴۶
اندیشمندان هندی در کنگره بین المللی بقیع:

بازسازی بقیع خواسته ملت های جهان است

بازسازی بقیع خواسته ملت های جهان است
کنگره بین المللی جنت البقیع با اهتمام سازمان جهانی جنت البقیع شیکاگوی آمریکا و با حضور و سخنرانی اندیشمندان جهان، بصورت آنلاین از طریق نرم افزار زوم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنگره بین المللی جنت البقیع با اهتمام سازمان جهانی جنت البقیع شیکاگوی آمریکا و با حضور و سخنرانی شخصیت ها و اندیشمندان کشورهای مختلف روز گذشته، بصورت آنلاین در فضای مجازی از طریق نرم افزار زوم (zoom) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم آغاز و سپس علی عباس وفا یکی از مجریان خبره هند اجرای آن را به عهده گرفت و پس از آن سخنرانان به عوامل و ماهیت تخریب قبرستان ائمه بقیع و راهکارهای بازسازی آن پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محبوب مهدی رئیس سازمان جهانی جنت البقیع شیکاگوی آمریکا در سخنان خود خطاب به مردم جهان بویژه مسلمانان گفت: مسئله بازسازی قبرستان بقیع فقط یک مسئله اسلامی نیست بلکه متعلق به آثار باستانی جهان و میراث گرانبهای انسان ها است.

وی ادامه داد: وظیفه انسانی هرفرد اقتضا می کند که دولت عربستان سعودی را برای بازسازی و تعمیر بنا بر قبرهای اصحاب و بزرگان بقیع، تحت فشار قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حیدر عباس رضوی از سخنرانان معروف کشور هندوستان در فرمایشات خود، جنبش های جهانی و نهادهای مختلف دنیا را برای بازسازی قبور ائمه بقیع، به یکصدا شدن دعوت کرد و گفت: اتحاد رمز پیروزی و موفقیت در برابر قدرت های زورگو است، اگر همه ما با هم در این حرکت شریف مشارکت کنیم، مطمئناً موفقیت از آن ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید زاهد احمد یکی دیگر سخنرانان این مراسم، برای برگزار کنندگان کنفرانس و اعضای جنبش بازسازی جنت البقیع بویژه حجت الاسلام والمسلمین سید محبوب مهدی رئیس سازمان جهانی جنت البقیع شیکاگوی آمریکا آرزوی موفقیت کرد و افزود: فقط خداوند متعال، پیامبر اسلام (ص) و امام زمان (عج) می توانند اجر و پاداش این عمل نیک و ارزشمند را بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی نقی زیدی از روحانیون اردو زبان مقیم کربلای معلی عراق در سخنان خود بر تقویت جنبش بازسازی جنت البقیع تاکید کرد و ابراز داشت: باید هر فرد جامعه را در خصوص مسئله بقیع بیدار کنیم و همسوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حیدرعابدی در سخنان خود با تاکید به این که مسئله جنت البقیع فقط مسئله شیعیان جهان نیست بلکه متعلق به تمام مسلمانان جهان است، تصریح کرد: لازم است که هر مسلمان به سهم و وظیفه خود عمل کند و دولت عربستان را برای بازسازی قبرستان بقیع تحت فشار قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید یاسر نقوی از روحانیون هوستون آمریکا در سخنرانی خود خواستار روشنگری و آگاهی مردم در مسئله بقیع از طریق انتشار مقالات در روزنامه های تیراژ بالا، مجلات معتبر و کتاب های مهم دنیا شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسلم رضوی رئیس سازمان روحانیت شیعه ایالت مهاراشترا هند در سخنرانی خود از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و سخنرانان مناطق مختلف خواست که مردم طبقات مختلف را نسبت به مسئله جنت البقیع آگاه کنند.

در آخر این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محبوب مهدی رئیس سازمان جهانی جنت البقیع شیکاگوی آمریکا از شخصیت ها، روحانیون، بینندگان و رسانه هایی که این مراسم را پوشش دادند و بصورت زنده (Live) نشر دادند، تقدیر و تشکر کرد./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد حسین خیرمندی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
بازسازی بقیع خواسته همه ملت های جهان است، بخشی مهم از تاریخ بشریت هست و ارزش های معنوی و دینی را برای ملیت ها و اقدام به همراه دارد.
0
0