۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۹۱۴۴۱

خاطره‌ همراهی با علامه حسن زاده آملی در سفر حج

خاطره‌ همراهی با علامه حسن زاده آملی در سفر حج
سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق خاطره‌ای از همراهی خود در سفر حج در سال ۶۶ با علامه حسن زاده آملی نقل کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در پی درگذشت مرحوم علامه حسن حسن زاده آملی از دانشمندان و مردان کمیاب علمی خبرگزاری رسا اقدام به جمع آوری خرده روایت هایی از افرادی که محضر علامه درک کرده و خاطراتی داشته اند کرده است.

سید مصطفی میر لوحی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق در گفت و گو با خبرنگار رسا خاطره ای از همراهی با علامه در سفر حج گفت که در ادامه می خوانید:

اول چیزی که از نام و یاد علامه حسن زاده به ذهن من می رسد احترام به اساتید است که مهم ترین برجستگی ایشان بود؛ سال 66 در مراسم حج تمتع با علامه همراه بودم و شاهد انجام مناسک و سفر ها در منا، عرفات از اساتید خود یاد می کردند و با تجلیل فراوان اساتید خود را هنگام دعا یاد می کرد.

برجستگی دیگر علامه حسن زاده آملی مصداق کامل مرنج و مرنجان بود؛ هیچکس را نمی رنجاند و از هیچ رفتاری نیز ناراحت نمی شد؛ اخلاق خوش محمدی که در روایات آمده مصداقش را در علامه دیدم اخلاق خوش و بسیار متواضعی داشت؛ همه مقدمات علوم و مباحث نظری این است که دانسته هایش را در ارتباط با انسان ها یعنی خانواده، اساتید و همسایگان عمل کند و گرنه اگر عمل نباشد هیچ چیز گیر انسان نمی آید.

همه توفیقات علامه در این بود که به همه دانسته هایش عمل کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
دوست عزیز خبرنگار خاطره معنای واضحی دارد که این مطلب آن ویژگی ها را ندارد
1
0