۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۸۷۴۷۰

بیانیه عتبه حسینی در پی برگزاری موفق مراسم عاشورا و طویریج در کربلا

بیانیه عتبه حسینی در پی برگزاری موفق مراسم عاشورا و طویریج در کربلا
طرح های عتبه حسینی ویژه مراسم عاشورا و طویریج به صورت موفقیت آمیز و بدون هیچ حادثه امنیتی، حالت خفگی و ازدحام اجرا شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، طرح های امنیتی، خدماتی و بهداشتی عتبه حسینی ویژه مراسم عاشورا و طویریج با توجه به گروه بندی زائران حسینی، بدون هیچ حادثه امنیتی، حالت خفگی و یا ازدحام به صورت موفقیت آمیز به پایان رسید.

«حسن رشید العبایجی»، معاون دبیرکل عتبه حسینی در بیانیه ای اعلام کرد: عتبه حسینی تمام امکانات خود را برای این مراسم به کار گرفت و برنامه های مفصلی را برای مراسم عاشورا و طویریج تهیه کرد.

وی با بیان اینکه این برنامه ها از روز نخست ماه محرم آغاز شد و موفقیت آمیز بود، افزود که بحمد الله هیچ حادثه امنیتی طی ده روز نخست محرم رخ نداد و هیچ گونه ازدحام و حالت خفگی در حین مراسم طویریج صورت نگرفت.

العبایجی دلیل موفقیت آمیز بودن مراسم عاشورا و طویریج را، به لطف هماهنگی بالا، تلاش همگانی از سوی واحدهای عتبه حسینی، عتبه عباسی، دولت محلی در کربلا، وزارتخانه ها، همه نیروهای امنیتی، یگان های الحشد الشعبی برای تامین امنیت این مراسم، و هیئت ها و موکب های حسینی و داوطلبان و همچنین احساس مسئولیت بسیار اهالی کربلا و زائران اعلام کرد.

از طرفی دیگر دولت محلی در کربلا نیز ضمن تقدیر و تشکر از عتبه حسینی بابت نقش آن در موفقیت آمیز بودن مراسم، تاکید کرد که مراسم طویریج با مشارکت بیش از 6 میلیون زائر انجام شد.

مدیریت عتبه حسینی اعلام کرد که طی سال های گذشته پروژه هایی برای توسعه درهای صحن شریف و همچنین تعریض راه های اصلی منتهی به آن انجام شده و با هدف افزایش جریان آمد و شد زائران طی مراسمات میلیونی افتتاح شده است.

عتبه حسینی بیان کرد که سیستم خنک کننده اضافه شده به درهای حرم حسینی تأثیر بسزایی در تأمین درصد بالایی از اکسیژن و هوای تازه برای عزاداران هنگام ورود و خروج از درهای حرم داشته است.

از طرفی دیگر «میمون موفق»، معاون واحد برنامه ریزی حرکت زائران و موکب های حسینی وابسته به بخش حفظ نظم عتبه حسینی اظهار داشت که طرح ویژه مراسم عاشورا و طویریج و ورود و خروج موکب های عزاداری از شب نخست محرم اجرایی شد.

وی توضیح داد که میدان مرکزی منطقه بین الحرمین برای حرکت و مسیر موکب های حسینی و با عرض ده متر فقط برای موکب ها اختصاص داده شد و دو طرف این منطقه به عبور و مرور زائران و دیگری برای نشستن اختصاص یافته بود.

موفق در ادامه افزود که فیلم های مربوط به این مراسم در سال های گذشته بازبینی و شاخص های مثبت و منفی آن ارزیابی شد تا برنامه منسجمی برای عزاداری اختصاص یابد.

وی اشاره کرد که 3 درب برای ورود عزاداران و 4 درب برای خروج آنها و طرحی برای کنترل ازدحام زائران از منطقه قنطرة السلام تا صحن امام حسین (ع) و منطقه بین الحرمین و صحن حضرت اباالفضل (ع) اختصاص یافت.

گفتنی است عتبه حسینی اهتمام گسترده ای به استفاده از جدیدترین فناوری ها و همگام شدن با پیشرفت تکنولوژی برای تسهیل همه اقدامات برای ارائه بهترین خدمات به زائران گرامی دارد./۹۸۸/

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظرات