۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۸۷۳۰۱
عاشورای انسان ساز (۵)؛

رسوخ دین به قلب ملت عاملی برای تعالی جامعه

رسوخ دین به قلب ملت عاملی برای تعالی جامعه
حجت الاسلام دریاباری رسوخ مفاهیم دینی و عاشورایی به قلوب ملت ایران را عامل رشد و تعالی آن‌ها دانست و گفت: رسوخ دین در قلب ملت باعث سربلندی آنان در آزمایش‌ها می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدمحمود دریاباری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در رابطه با تاثیر ظرفیت محرم و صفر و مجالس عزاداری اهل بیت علیه السلام بر روی ایجاد، تقویت و توسعه سرمایه اجتماعی انقلاب گفت: محرم و صفر به علت دارا بودن عظمت بسیار بالا، بستر مناسبی برای تقویت و توسعه سرمایه اجتماعی برای اسلام و انقلاب می‌باشد.

وی در ادامه افزود: ما باید از چنین ظرفیت عظیمی که توسط خون سیدالشهدا به وجود آمده است استفاده و برای اسلام و انقلاب نیرو‌های موثری تربیت کنیم تا دین اسلام در ساحت علم و عقل صرف باقی نماند و به قلب و حب و بغض نیز منتقل شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خطرات از بین رفتن و فراموشی دین در صرف عقل اظهار داشت: یک زمان دین در قلب انسان و سرخ می‌کند و شاید در عقل چنانچه صرفاً در یک کدام از آن‌ها باشد خطراتی در پی دارد خطری که دین در صرف عقل دارد از بین رفتن و فراموشی در رنج ها، مصیبت‌ها و بیماری‌ها می‌باشد.

وی مظهر دین در قلب و عقل را یاران امام حسین علیه السلام دانست و خاطر نشان کرد: در میان کوفیانی که در لشکر یزید قرار گرفتند، شیعیانی بودند که نامه به اباعبدالله الحسین نوشته بودند؛ اما آن‌ها دین‌شان صرفا در عقل‌شان بوده و در قلب‌شان رسوخ نکرده بود که با توجه به حدیثی از اهل بیت، دین برخی از آدمیان به مانند آب دهان برروی زبانشان است، برای همین به موقع ابتلا و آزمایش دین‌شان را فراموش می‌کنند، ولی در مقابل، لشکر امام حسین را می‌بینیم که دین را با قلب‌شان و عقل‌شان قبول دارند و در ابتلا و سختی‌ها پای حرف خدا و پیغمبر می‌ایستند.

حجت الاسلام دریاباری رسوخ مفاهیم دینی و عاشورایی به قلوب ملت ایران را عامل رشد و تعالی آن‌ها دانست و عنوان کرد: اگر ابتلائات امام حسین به همراه پایبندی قلبی ایشان به دین رسول خدا نبود، با چنان سختی‌هایی که در کربلا برایشان اتفاق افتاد حتما کنار می‌کشیدند؛ اما می‌بینیم که ایشان می‌فرماید اگر با کشته شدن من دین رسول خدا باقی خواهد ماند،‌ ای شمشیر‌ها بر من فرود آیید. اگر چنین مطالبی برای ملت ایران بازگو شود باعث می‌شود که در آزمایش‌ها و فتنه‌های زمانه با فراموش نکردن دین و پایبند ماندن بر ارزش‌ها، سربلند بیرون بیایند و تعالی پیدا کنند چرا که دین را فراموش نکرده‌اند و به یقین قلبی رسیده‌اند.
ارسال نظرات