۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۸۶۹۵۱
رئیس جریان حکمت ملی عراق:

پيرو مکتب امام حسين (ع) هستيم

پيرو مکتب امام حسين (ع) هستيم
عمار الحکيم رئیس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد عراق باید مرکز اعتدال و تریبونی برای همزیستی‏، تفاهم و بهبود اوضاع باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رئیس جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور، مردم عراق را پیرو مکتب امام حسین (ع) دانست که از همه امتحانات و بلایا سربلند بیرون آمده اند.

عمار الحکیم رئیس ائتلاف نیرو‌های کشور «قوی الدوله الوطنیه» طی سخنانی در بغداد پایتخت عراق به مناسبت ماه محرم تاکید کرد عراق باید مرکز اعتدال و نقطه اتکای جهان اسلام و تریبونی برای همزیستی و تفاهم و بهبود اوضاع باشد.

عمار الحکیم در این تجمع عاشورایی گفت: در کشور ما مجالی برای طائفه گرایی و نژادپرستی و تعصب وجود ندارد. همه ما عراقیها، حسینی پیرو مکتب امام حسین (ع) هستیم. ما عراقی‌ها اهل صلح و تمدن و اعتدال هستیم. رهبران و شخصیت‌های برجسته و مراجع و علما و شهدای ما به عنوان مصادیق این مفاهیم هستند. تاریخ همزیستی و همدوشی ما گواه بر این مساله است.

عمار الحکیم افزود: عراق در طول تاریخ معاصر شاهد زشت‌ترین و بدترین طرح‌ها و برنامه‌های داخلی و خارجی با هدف از هم گسیختگی انسجام جامعه و تجزیه جغرافیایی و نژادی و مذهبی بوده است، اما ملت عراق از همه این بلایا و رنج‌ها و امتحانات سربلند و پیروز بیرون آمده اند.

وی بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام در فضایی آرام و شفاف و انتخاب نمایندگان شایسته و تشکیل دولتی قوی تاکید کرد و گفت در راه حق و منافع عراقی‌ها با هیچ کس تعارف و مماشات نداریم.

عمار الحکیم پیشتر نیز در جمع نخبگان سیاسی و اجتماعی بغداد تاکید کرد انتخابات آتی که قرار است دهم اکتبر 2021 برگزار شود، از انتخابات 2005 خطرناکتر است و مجالی برای به تعویق انداختن آن نیست./۹۸۸/

منبع: شبکه تلویزیونی المیادین

ارسال نظرات