۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۸۳۶۳۸
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حقوق بشر آمریکایی نماد بارز استفاده ابزاری نظام سلطه است

حقوق بشر آمریکایی نماد بارز استفاده ابزاری نظام سلطه است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: امروزه آموزه زیبای وحیانی حقوق بشر به مهم‌ترین ابزار نظام سلطه برای اهداف سلطه‌گرانه و فشار بر کشورهای دیگر تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت هفته حقوق بشر آمریکایی که از ششم تا دوازدهم تیرماه تداوم دارد، با اشاره به آیه شریفه «وَلَقَدْ کرَّمْنَا بَنِی آدَمَ»، اظهار کرد: از بدیهی‌ترین آموزه‌های اساسی اسلام ناب، موضوع کرامت الهی انسان است و از تبعات و الزامات این «تاج کرمنا بر فرق سر» انسان، حقوق انسانی اوست.

وی افزود: امروزه بر هیچ خردمند مُنصفی این حقیقت پوشیده نیست که اصل حقوق بشر، مبتنی بر اصالت کرامت انسانی است و ازاین‌رو تنها مکتبی می‌تواند دم از حقوق بشر بزند که در تار و پود آموزه‌های نظری و عملی خود ملتزم به کرامت انسانی است و این مکتب همانا مکتب اسلام ناب محمدی (ص) است.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: در چنین مکتبی است که اسطوره جاویدان مدیریتی آن برای مالک اشتر چنین مرقوم می‌فرماید: «أشعِرْ قَلبَک الرَّحمَةَ لِلرَّعِیَّةِ و المَحَبَّة لَهُم و اللُّطفَ بِهِم و لا تَکونَنَّ علَیهِم سَبُعاً ضارِیاً تَغتَنِمُ أکلَهُم؛ فإنَّهُم صِنفانِ: إمّا أخٌ لَک فی الدِّینِ، أو نَظیرٌ لَک فی الخَلقِ» و تأکید می‌کند دل خود را آکنده از مهر و محبت و لطف نسبت به مردم کن، مبادا نسبت به آنان مانند درنده‌ای باشی که خوردنشان را غنیمت دانسته است؛ زیرا که مردم دو دسته‌اند: یا برادر دینی تو هستند و یا همنوع تو.

وی با اشاره به اینکه بنابراین حقوق بشر را تنها باورمندان کرامت الهی انسان ملتزم‌اند، اظهار کرد: اما سوگوارانه حقوق بشر، این آموزه زیبای وحیانی امروز تبدیل به مهم‌ترین ابزاری شده است که نظام سلطه برای اهداف سلطه‌گرانه خویش از آن برای فشار بر کشورهای دیگر استفاده می‌کند که نماد بارز این رفتار وقیحانه، حقوق بشر آمریکایی است.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: آمریکا نه‌فقط در عرصه بین‌الملل بلکه در عرصه داخلی خود پیش و بیشتر گرفتار افتضاحات حقوق بشری است.

وی قانون آزادی حمل سلاح و نقض حق حیات شهروندان، خشونت پلیس، محکومیت‌های شدید قضائی، نقض حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی، تبعیض نژادی و نقض حقوق زنان را تنها بخشی از سیاهه نقض حقوق بشر در داخل آمریکا دانست که بر این سیاهه باید نقض حقوق بشر در سطح بین‌الملل توسط آمریکا را نیز افزود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات