۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۸۳۰۷۳
آیت الله علما:

عزت ایران در گرو عنایات و توجهات ائمه اطهار است

عزت ایران در گرو عنایات و توجهات ائمه اطهار است
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی به نوعی در گرو عنایات و توجهات ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام رضا (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر در دیدار با خادمان یاران رضوی در کرمانشاه، اظهار داشت: باید به نسل های جوان و نوجوان جامعه سیره شخصیتی، دینی و سیاسی امام رضا (ع) بیشتر شناسانده شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی به نوعی در گرو عنایات و توجهات ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام رضا (ع) است و این افتخار بزرگی برای همه ماست.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: امروز جامعه ما با توجه به هجمه های تبلیغاتی و عقیدتی دشمنان به شدت نیازمند آشنا شدن با مبانی دینی و مذهبی است زیرا همین داشته های دینی است که جوان و نوجوان مسلمان را برابر توطئه های فرهنگی دشمن بیمه می کند.

آیت الله علما افزود: از سوی دیگر با مطالعه در سیره امام رضا علیه السلام به خوبی می بینیم که این امام همام درباره ولایت و لزوم پیروی از آن بیانات و فرمایشات بسیار مهمی دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: برنامه هایی که در دهه کرامت و دیگر اعیاد مذهبی توسط فعالان فرهنگی و دینی انجام می گیرد در این برهه تاریخی بسیار مهم و تاثیرگذار است و امیدواریم که این برنامه ها هم از نظر کمی و هم کیفی رشد بیشتری داشته باشند تا افراد بیشتری بتوانند از این فعالیت های مفید بهره مند شوند.

امام جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) تنها مورد علاقه و توجه اهل تشیع نیست، بلکه اخلاق و سیره این امام همام مورد توجه برادران اهل سنت در ایران است و ارادت خاصی به این امام دارند و در عمل بارها این موضوع را نشان داده اند، لذا شایسته است که در اجرای برنامه های فرهنگی همانند برنامه های دهه کرامت از ظرفیت های اهل سنت استان های کشور به ویژه کرمانشاه نهایت استفاده شود./1400/

ارسال نظرات