آخرین وضعیت رتبهبندی معلمان
به گزارش خبرگزاری رسا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در تشریح «طرح رتبه بندی معلمان»، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف و مسؤولیتهای آموزش و پرورش، تلاش برای ایجاد شرایط بهتر برای فرهنگیان در راستای افزایش معیشت و ارتقای منزلت معلمان است که این تلاش به صورت همیشگی است و در تمامی روزهای کاری پیگیر این مسأله هستیم.
وی با بیان اینکه فرهنگیان به اطلاعات و اخبار نادرست و یا بعضاً اشتباه توجه نکنند، گفت: این روزها بحث «رتبهبندی» به عنوان مطالبه بسیار مهم فرهنگیان در دستور کار آموزش و پرورش بوده است.
حاجی میرزایی افزود: در دو نوبتی که رتبهبندی اجرا شد، از ظرفیت امتیازات «قانون مدیریت خدمات کشوری» استفاده شد که این ظرفیتها بعداً برای عموم کارکنان دولت تعمیم پیدا کرد، عملاً ارزش رتبهبندی را تضعیف کرد، بنابراین نیازمند طراحی امتیاز ویژه و متمایزی برای فرهنگیان بودیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امتیازاتی برای تمام کارکنان دولت طراحی شده است و طبیعی هست که فرهنگیان نیز مانند سایر کارمندان دولت، از آن بهرهمند باشند؛ رتبه بندی امتیاز جداگانهای است و هدف آن ارتقای صلاحیتهای حرفهای و شایستگیهای شغلی معلمان است.
وی گفت: رتبه بندی در صدد است که به معلمان خلاق، تلاشگر و مسؤولیت پذیر، موقعیتهای بهتری ببخشد و منزلت آنان را ارتقا دهد و انگیزه آنان را برای افزایش توانمندیهایشان افزایش دهد.
حاجیمیرزایی گفت: معلمان با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دارای صلاحیتها و تواناییهای یکسان نیستند و رتبهبندی میخواهد معلمان را متناسب با ظرفیتها و تحرک علمیشان، شبیه قوانین دانشگاهها، رتبه بندی کند. در دانشگاه مراحل مختلفی که یک استاد طی میکند و از مرحله مربی تا استادی، متناسب با فعالیتهایی است که انجام میدهد، امتیازانی کسب میکند.
وی گفت: با موافقت هیأت دولت، لایحه رتبه بندی فرهنگیان تهیه شد و این لایحه بر اساس تعیین صلاحیتهای معلمان است که در این صورت معلمان دارای امتیازات مختلفی خواهند شد؛ اما هدف رتبهبندی امتیازبندی نیست بلکه ارتقای صلاحیتها و شایستگیهای معلمان است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دولت به دلیل اهمیت موضوع رتبهبندی و به دلیل اینکه در طی سالهای گذشته این کار به نحو کامل انجام نشده بود، لایحه رتبه را خارج از مراحل در دستور کار قرار داد و در سال گذشته لایحه رتبهبندی معلمان را به مجلس شورای اسلامی ارائه داد.
وی اضافه کرد: در مجلس به دلیل توجه ویژه نمایندگان به جامعه فرهنگیان بلافاصله درخواست اولویت شد، در دستور کار مجلس قرار گرفت و کلیات آن با رأی کم نظیر و قاطع نمایندگان مجلس تصویب شد و اکنون در اختیار کمیسیون آموزش است تا اجزای آن مورد بررسی قرار گیرد و در شور دوم و تصویب نهایی تقدیم صحن مجلس شورای اسلامی شود.
حاجیمیرزایی با اشاره به زمان اجرای لایحه رتبه بندی گفت: اجرای رتبه بندی از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ پیشبینی و منابع مورد نیاز بر اساس این لایحه در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص داده شده است؛ بنابراین پس از تصویب و ابلاغ این قانون به آموزش و پرورش، بلافاصله دستورالعمل اجرایی آن را به دولت تقدیم خواهیم کرد و امیدواریم سریعتر بتوانیم آن را اجرایی کنیم.
وی در مورد مطالباتی که پس از سخنان رئیس سازمان برنامه و بودجه در بین فرهنگیان و در مورد فوق العاده ویژه شکل گرفت، گفت: فوقالعاده ویژه در ۸ سال دولت و به صورت امتیاز ویژهای که ۵۰ درصد آن به کارکانان دولت پرداخت شود، انجام نشده است و در سال گذشته به طور ویژه برای کارکنان بخش درمان به دلیل مسؤولیت سنگینی که در شرایط کرونا داشتند و همچنین به صورت هیأت امنایی اداره می شوند و با این شرط سازمان برنامه که منابع مالی ناشی از اجرای فوق العاده ویژه را خودشان تهیه کنند، موافقت شده است. برای مابقی کارکنان دولت پیشنهادی از طرف سازمان امور اداری و استخدامی به دولت تقدیم شده و در دستور کار است و در صورت تصویب در شورای حقوق و دستمزد و دولت اجرایی خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: با تمام وجود پیگیر هستیم و تلاش میکنیم تا این اقدام اجرایی شود و فرهنگیان مطمئن باشند که در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
شما در سیاهکاری روع زغال را سیاه کرده ای
برای اثبات دروغ های ت به فیش حقوقی ها مراجعه کن. چرا تفاوت دریافت واریزی به حساب بانکی با وزارت بهداشت حداقل 100 درصد هست یعنی وزارت بهداشت مجموع واریزیش به حساب کارمندش دو برابر آموزش و پرورش هست
با استفاده از بخشنامه و اصطلاحات سیاهنمایی نکنید