اقتصاد مردم محور و رسانه با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب
به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مرکز پژوهش های صداو سیما، کتاب "بيانيه گام دوم؛ اقتصاد مردممحور و رسانه" نوشته احمدعلي يوسفی و عبدالله جلالی به چاپ رسانده است.
بیانیه گام دوم انقلاب از طرف رهبر معظم انقلاب سبب شد تا مرکز پژوهش های صدا و سیما در کتابی به بررسی این بیانیه و نقش مردمی اقتصاد و رسانه در آن پرداخته است.
در چکیدهی این کتاب، این مطالب آماده است:
شناساندن نقش و جایگاه بیبدیل حضور مؤثر مردم در مسائل اجتماعی، یکی از وظایف بزرگ رسانه ملی است و صداوسیما میتواند با حضور کنشگرانه از طریق تبیین مشارکت مردمی و اهمیت گفتمانسازی آن، نقشی اساسی در تغییر نگرش و بينش مخاطبان ايفا كند.
بر ایناساس، رسانه ملی باید با اتکا بر کارکردهای آگاهیبخشی، آموزشی، بسیجکنندگی، تبلیغی و نظارتی خویش، این گفتمان را در لایههای مختلف زندگی مردم برجسته سازد.
در اثر حاضر سعی شده است با بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بر نقش مشارکت مردمی در تحولات اقتصادی کشور با رویکرد رسانه تاکید شود و پس از بررسی این موضوع در متون دینی، بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب، راهبردها و راهکارهای رسانهای را در اختیار برنامهسازان و مدیران محترم رسانه قرار دهد.
لازم به ذکر است فایل این مجموعه در سایت ادارهکل پژوهشهای اسلامی رسانه (www.irc.ir) بارگذاری شده است./826/