۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۷۳۸۵۰
به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

راه اندازی نمایشگاه مجازی دهه فجر در ایتالیا

راه اندازی نمایشگاه مجازی دهه فجر در ایتالیا
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به منظور تعمیق و توسعه گسترش روابط فرهنگی با کشور ایتالیا، اقدام به راه اندازی نمایشگاه مجازی دهه فجر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام فرخنده دهه مبارک فجر، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به منظور تعمیق و توسعه گسترش روابط فرهنگی با کشور ایتالیا و بهره گیری از فرصت‌های مناسب، اقدام به تاسیس و راه اندازی پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی جدید با دامنه www.irancultura.it/iranart کرده است.

محمد تقی امینی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، با تبریک ایام فرخنده دهه مبارک فجر گفت: با توجه به این که ارتباطات فرهنگی و شناخت ظرفیت‌های فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، به همین منظور، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در آستانه گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و به منظور تعمیق و توسعه گسترش روابط فرهنگی با کشور ایتالیا و بهره گیری از فرصت‌های موجود، اقدام به تاسیس و راه اندازی پایگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی دهه فجرکرده است.

امینی با اشاره به سابقه همکاری‌های خوب فرهنگی میان ایران و ایتالیا و اشتراکات میان دو ملت افزود: ایران و ایتالیا از پشتوانه غنی تمدنی برخوردار هستند و همکاری‌های فرهنگی دو جانبه بر اساس موافقتنامه فرهنگی، همواره رو به رشد بوده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا گفت: برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی به همراه پخش دو فیلم در باره معرفی ایران امروز ازجمله فعالیت‌های این پایگاه است.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی و گسترش رسانه‌های وابسته به غرب که هجمه عظیمی را متوجه میهن اسلامی مان کرده است، بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی و تبدیل آن به فرصت در راستای معرفی دقیق فرهنگ و تمدن ایران، از جمله ضرورت‌های اجتناب ناپذیر در این عرصه به شمار می‌آید و باید اذعان کرد که شرایط و محدودیتها، نمی‌تواند مانع مسیر و پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی شود.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات