۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۷۳۷۴۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید

انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید، گفت: رهبری بدون پشتوانه مردمی معنا ندارد و مردم هم بدون رهبری حیران هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران کاشان، یکی از مهمترین عوامل شکست رژیم پهلوی را نداشتن پشتوانه مردمی دانست و گفت: امام خمینی (ره) با دست خالی و فقط با پشتوانه مردمی توانست در برابر رژیم پهلوی که از پشتوانه ابرقدرت‌ها برخوردار بود به پیروزی برسد.

وی افزود: امام خمینی (ره) با مردم و با استفاده از قدرت مردمی انقلاب اسلامی را ساماندهی و تثبیت کرد و بعد از آن نیز در دفاع مقدس این مردم بودند که با حضور در جبهه و پشتیبانی از جبهه‌ها در مقابل استکبار جهانی مقاومت کردند و به پیروزی رسیدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان سقوط رژیم ستم شاهی را دارای راز و رمز‌های فراوانی دانست و به یکی از آن‌ها اشاره کرد و گفت: تعریف رژم ستم شاهی از قدرت یعنی اتکا داشتن به سلاح و وابستگی به قدرت‌های استکباری و بی توجهی و بی اعتنایی به قدرت مردم بود.

وی افزود: رژیم ستم شاهی بر این باور بود که حمایت قدرت های بیگانه غرب و شرق از نظام مهمتر از قدرت مردمی است، اما امام خمینی (ره) با استفاده از این ضعف رژیم، از پایگاه مردمی و قدرت مردم برای سرنگونی رژیم پهلوی استفاده کرد در حالیکه اگر رژیم پایگاه مردمی داشت هرگز سقوط نمی‌کرد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با پشتوانه مردمی به پیروزی رسید، گفت: امام وقتی متوجه شد رژیم پایگاه مردمی خود را از دست داده است از قدرت مردم علیه رژیم طاغوت استفاده کرد و به پیروزی رسید.

به گفته وی امام خمینی (ره) با مردم توانست انقلاب اسلامی را به سامان برساند و با مردم انقلاب را تثبیت کند و با مردم ۸ سال جنگ را مدیریت کند و با مردم در مقابل استکبار بایستد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر امروز انقلاب اسلامی توانسته است در برابر همه تهدید‌های دشمنان اسلام و نظام با اقتدار مقابله کند به دلیل هدایت‌های رهبری و قدرت مردمی است در غیر این صورت رهبری بدون پشتوانه مردمی معنا ندارد و مردم هم بدون رهبری گیج و حیران هستند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه رهبری نظام با استفاده از قدرت مردمی و حلقه اتصال دین و دیانت و اعتقاد توانسته چهار دهه انقلاب را پیروزمندانه پشت سر بگذارد و تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی کند ابراز کرد: مردم با بصیرت ایران در دفاع مقدس به پیروزی رسیدند و در ۹ دی حماسه آفرین شدند و در ادامه نیز در تمامی صحنه‌های انقلاب پشت سر ولایت خواهند بود.

در ابتدای این نشست علیرضا کاشانی نژاد مسؤول ستاد نماز جمعه شهرستان کاشان نیز از خبرنگاران به عنوان سفیران دانایی و روایتگران صادق نام برد و افزود: نقش خبرنگاران در ارتقای آگاهی، امید، نشاط اجتماعی و بالندگی در جامعه برکسی پوشیده نیست.

وی به انتخاب آیت الله عباسعلی سلیمانی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: نگاه رهبری به شهرستان کاشان فرا شهرستانی و منطقه‌ای است.

مسؤول ستاد نماز جمعه کاشان همچنین از برگزاری نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان به صورت منطقه‌ای خبر داد و افزود: در این نشست فرمانداران، شهرداران، رؤسای اطلاعات، اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۷ ائمه جمعه منطقه شمال استان اصفهان که ۱۴ بهمن در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود حضور خواهند داشت./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات