«سواد خبری» در یک کتاب
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، این کتاب با هدف آشنایی و توانمندسازی مخاطبان در شناخت، انتخاب و ارزیابی خبر در چهار بخش و ۱۲۴ صفحه توسط انتشارات مدرسه منتشر شده است.
در معرفی ناشر از کتاب «سواد خبری» آمده است: امروزه افراد با دسترسی به اینترنت هم مصرفکننده و هم تولیدکننده خبر محسوب میشوند، تولید و نشر بیش از حد اطلاعات و اخبار با توجه به اینکه نظارتی بر آنها نیست به معضلی نگرانکننده تبدیل شده است. این نگرانی زمانی افزایش مییابد که بدانیم کودکان و نوجوانان از طریق رسانههای اجتماعی خبر کسب میکنند؛ که این نشان از اهمیت رسانههای نوین و تأثیر آنها بر مخاطبان بهویژه نسل جدید دارد. از آنجا که آموختن سواد نوین با نام سواد خبری برای شهروندان در این دوره ضروری است انتشارات مدرسه با چاپ کتاب «سواد خبری» در حوزه علوم ارتباطات و رسانه سعی در توانمندسازی افراد در سنجش صحت اخبار دریافتی دارد.
برخی از مفاهیم اساسی انتخابشده این کتاب که برگرفته از ایده کلیدی مذکورند عبارتاند از: سواد، خبر، گزارش، عناصر خبری، اعتبار خبر، شفافیت خبر و ... .
این کتاب در فروشگاههای سراسر کشور و همچنین در فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه در دسترس مخاطبان قرار دارد./826/