۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۷۰۵۷۰
رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی:

اروپایی‌ها درصدد تبدیل سیاست فشار حداکثری به مهار حداکثری هستند

اروپایی‌ها درصدد تبدیل سیاست فشار حداکثری به مهار حداکثری هستند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام آزموده گفت: اروپایی‌ها به‌عنوان جاده‌صاف‌کن سیاست‌های آمریکا درصددند با روی کار آمدن بایدن راهبرد فشار حداکثری را به مهار حداکثری تبدیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به زیاده‌خواهی این روزهای کشورهای اروپایی، اظهار کرد: تحرکات این روزهای کشورهای اروپایی بیشتر شده و موضع‌گیری‌های فردی، بیانیه‌های مشترک و اقدامات پیدا و پنهان دیگر حکایت از دور جدید اقدامات دشمن دارد.

وی افزود: هفته قبل بود که سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه‌ای طرح اقدام راهبردی مجلس در لغو تحریم‌ها را محکوم کرده و آن را اقدامی علیه توافق هسته‌ای دانستند و از نصب سانتریفیوژهای جدید در نیروگاه شهید احمدی روشن نطنز ابراز نگرانی کردند.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: پس از اعدام نیما زم نیز کشورهای مزبور طی بیانیه‌ها و مواضع مداخله‌جویانه این اقدام حقوقی و قانونی ایران را محکوم کرده و در اعتراض به آن نشست اقتصادی با ایران را لغو کردند.

وی ادامه داد: به‌احتمال‌زیاد اروپایی‌ها تا اول بهمن‌ماه یعنی زمان استقرار دولت بایدن به جای پاسخگویی به بدهکاری‌ها و فرصت سوزی‌های خود، موضع طلبکارانه گرفته و از ایران ازسرگیری تعهدات و توقف اقدامات کاهشی خود را طلب خواهند کرد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: اروپایی‌ها با فرستادن علامت‌ها و نشان‌هایی همراهی راهبردی خود با دولت جدید آمریکا و هماهنگی با تیم دموکرات بایدن را ابراز خواهند کرد تا ایران را وادار به انفعال سازند. خصوصاً اینکه نشانه‌هایی از این انتظار را در برخی دولتمردان ایرانی می‌بینند.

وی افزود: همچنین اروپایی‌ها با زیر پا گذاشتن تعهدات برجامی خود توافق برجام را نقطه آغاز و معبر رسیدن به توافقات منطقه‌ای و موشکی و برجام های 2 و 3 و 4 قلمداد کرده و به‌صراحت و اشاره به آن می‌پردازند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: اروپایی‌ها به‌عنوان جاده‌صاف‌کن سیاست‌های آمریکا درصددند با روی کار آمدن بایدن و تغییر روش‌های او با ترامپ راهبرد فشار حداکثری را به مهار حداکثری تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: درواقع اروپایی‌ها می‌خواهند فشار سخت اقتصادی را با فشار هوشمندانه بر ایران پیگیری کنند و با اقناع‌سازی کشورهای هم‌پیمان اهداف تعریف‌شده برای فشار همه‌جانبه و سخت را به مهار همه‌جانبه و نرم مبدل سازند و این راهبرد یک نقشه راه چهارساله در مواجهه با ایران است که به‌تدریج عملی خواهد شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات