۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۷۰۵۴۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شنیدن صدای تفرقه شیعه و سنی از خراسان شمالی محال است

شنیدن صدای تفرقه شیعه و سنی از خراسان شمالی محال است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: شیعه و سنی در خراسان شمالی با یکدیگر برادر بوده و صمیمانه مراوده دارند و اجازه نمی‌دهیم کسی در استان صدای تفرقه سر دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از علمای اهل تسنن استان، با اشاره به اشتراکات فراوان بین مذاهب شیعه و سنی، اظهار کرد: تمامی فرق و مذاهب اسلام در یک نگاه مسلمان محسوب می‌شوند و علی‌رغم وجود برخی تفاوت‌ها در بین مذاهب مختلف اسلام، همه جهان این افراد را مسلمان می‌دانند.

وی تصریح کرد: اهل تسنن و شیعیان در عقاید خود شامل معاد، خداشناسی و نبوت اختلافی ندارند و مشترک هستند؛ به همین دلیل باید با تکیه بر اشتراکات و اجتناب از دامن زدن به نقاط اختلافی اندک، در مسیر وحدت و همبستگی اسلامی حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه دنیای اسلام دشمنان زیادی در جهان دارد، گفت: این دشمنان نظام‌های استکباری هستند که به دنبال تکه‌تکه کردن جهان اسلام و انشقاق در آن هستند.

وی با اشاره به از بین رفتن حکومت عثمانی و تقسیم آن توسط انگلستان، افزود: پس از ایجاد کشورهای مختلف از سوی این کشور، انگلیس قیمومیت منطقه فلسطین را بر عهده گرفت و پس از سپردن زمام امور در این منطقه به یک یهودی، عملاً باعث ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی شد تا جایی که این نظام‌های استکباری پس از چندین سال فلسطین را از سازمان ملل اخراج کردند.

امام‌جمعه بجنورد داعش را ازجمله دیگر محصولات کشورهای استکباری علیه منطقه و جهان اسلام دانست و اضافه کرد: این متحجران بسیاری از افراد شیعه و سنی حتی امامان جماعت اهل سنت را از بین بردند؛ زیرا تغذیه فکری آنان نه از سنت پیامبر بلکه از منشأ کشورهای استکباری بود.

وی برخورد کریمانه پیامبر در طول عمر خود را یکی از ویژگی‌های متضاد اسلام ناب با تفکر داعشی برشمرد و ادامه داد: ویژگی رحمه للعالمین بودن پیامبر اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع) دقیقاً در مخالفت با اقدامات داعش و این‌گونه گروه‌های استکباری قرار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با مقایسه برخی اتفاقات در منطقه و کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: طی 40 سال اخیر بالغ بر دو میلیون و 300 هزار نفر از مسلمانان در شش جنگ بزرگ منطقه جان خود را از دست داده‌اند؛ اما نهادهای استکباری برای کشته شدن یک نفر در فرانسه به دلیل توهین به پیامبر اسلام، جهان اسلام را تروریست می‌خوانند، در حالی که خودشان عامل جنگ در منطقه خاورمیانه بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همگرایی شیعیان و اهل سنت در کشور و منطقه را بسیار راهبری توصیف کرد و گفت: در دفاع مقدس از مذاهب و ادیان مختلف برای دفاع از ایران اسلامی حضور داشتند؛ اما غربی‌ها برای منافع خود به دنبال اختلاف و به جان هم انداختن مسلمانان هستند.

امام‌جمعه بجنورد در انتها تصریح کرد: شیعیان و اهل تسنن در خراسان شمالی با یکدیگر برادر بوده و صمیمانه مراوده دارند؛ ازاین‌رو اجازه نمی‌دهیم کسی در استان صدای تفرقه سر دهد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات