۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۶۹۹۵۸
حجت الاسلام شجاعی عنوان کرد؛

سهم اندک حوزه از بودجه و هجمه های فراوان!

سهم اندک حوزه از بودجه و هجمه های فراوان!
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان همواره از نهادهای دینی و حوزوی آسیب دیده اند، گفت: بودجه کل حوزه‌های علمیه برابر با بودجه یکی از دانشگاه‌های کشور است.

حجت الاسلام حسن شجاعی علی آبادی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین پشت پرده هجمه های هدفمند به بودجه نهادهای دینی و حوزوی پرداخت و گفت: هر سال دشمنان خارجی و رسانه های بیگانه و مخالفان داخلی نظام اسلامی ایران در فصل ارائه بودجه، هجمه‌های بسیاری علیه نهادهای دینی، انقلابی و حوزوی را آغاز می‌کنند.

حجت الاسلام شجاعی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی همواره از نهادهای دینی و حوزوی آسیب دیده اند، افزود: بیگانگان و نفوذی های داخلی در موسم ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس شورای اسلامی به عقده گشایی از نهادهای دینی و حوزوی می پردازند، اما معمولا دست آنها خالی است و مجبور می شوند با دروغ و مغالطات هجمه­‌هایی را علیه نهادهای دینی و انقلابی راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه هم نهاد آموزشی و فرهنگی هستند، بیان کرد: باید بودجه کل مجموعه نهادهای فرهنگی و آموزشی با بودجه حوزه های علمیه مقایسه شود؛ در حالی که درصد بودجه اختصاص یافته برای کل حوزه های علمیه سراسر کشور، در حد و اندازه یکی از دانشگاه‌­های متوسط کشور است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هجمه­ دیگر دشمنان این است که بودجه های اختصاص داده شده به نهادهای دینی و حوزوی، چه تأثیری در ارتقای فرهنگ جامعه داشته است.

حجت الاسلام شجاعی ابراز داشت: خط تخریبی که توسط دشمنان و رسانه های بیگانه ساماندهی می‌شود به جهت عقده گشایی و کنیه آنها با نهادهایی است که چهل و دو سال از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی پاسداری کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی به وظیفه حوزه های علمیه در برابر هجمه های دشمنان اشاره و بیان کرد: مسؤولان و مدیران حوزه با شفافیت و صداقت به شبهات و پرسش های مردم درباره عملکرد خود پاسخگو باشند.

وی خواستار شفاف سازی مسؤولان و مدیران حوزه علمیه درباره کارکرد نهادهای حوزوی برای مردم شد و گفت: سران و مدیران حوزوی، نقش حوزه های علمیه در پیشرفت علمی و علوم انسانی و همچنین نقش حوزه های علمیه در افزایش معنویت و اخلاق در جامعه و فعالیت های جهادی طلاب در شیوع ویروس کرونا و یاری رساندن به سیل زدگان و زلزله زدگان را به طور شفاف و واضح برای مردم بیان کنند.

ححت الاسلام شجاعی با بیان اینکه هویت مردم با روحانیت و حوزه های علیمه پیوند خورده است، افزود: اگر علمکرد حوزه های علمیه برای مردم تبیین و شفاف سازی شود، بسیاری از هجمه­ ها علیه این نهاد خنثی خواهد شد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات