۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۶۸۸۵۴
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی:

استمرار حکومت مرتجعان عرب در گرو مزدوری برای رژیم صهیونیستی است

استمرار حکومت مرتجعان عرب در گرو مزدوری برای رژیم صهیونیستی است
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه تسلیم در مقابل شیطان چیزی جز ذلت به دنبال نخواهد داشت، گفت: عزت تنها با تکیه بر اراده ملت و استقلال حاصل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری اجلاسیه «ذلت تسلیم و خیانت به آرمان های اسلامی»، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین پشت پرده های مسأله عادی سازی روابط برخی کشورهای مرتجع عربی با رژیم غاصب صهیونیستی پرداخت و گفت: جهان استکبار در پی ایجاد سلطه بر کشورهای اسلامی و استعمار آنها است، از این رو این هدفش را از طریق برخی حکام طاغوتی منطقه دنبال می کند.

وی ادامه داد: حکام طاغوتی منطقه علیرغم خواسته و اراده ملت خودشان، ماندگاری خودشان را در گرو همراهی با استکبار و آمریکا و اروپا می دانند و می پندارند اگر به اسلام عمل کرده و همراه ملت های خودشان باشند، موقعیت حاکمیتی و پادشاهی خود را از دست می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با اشاره به اینکه حکام مرتجع عربی استمرار حکومت خود را در گرو مزدوری برای قدرت های بزرگ می دانند، اظهار داشت: حاکمان مرتجع با سرسپردگی به استکبار دچار یک اشتباه بسیار فاحش می شوند، زیرا اسلام است که به عزت می انجامد.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قرائت حدیث شریف «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه» گفت: رؤسای کشورهای اسلامی باید مبانی اسلام را محور کارهای خودشان قرار دهند، نه این که به سوی قدرت های پوشالی و شیطانی دنیا سوق پیدا کرده و مزدور آنها باشند.

وی در ادامه سرسپرده غرب بودن را یک اشتباه استراتژیک بزرگ توصیف کرد و افزود: منابع دنیا و انرژی جهان در منطقه غرب آسیا قرار دارد، همچنین پیامبران الهی در این منطقه ظهور کرده اند و می توان گفت شرافت انسانی، مکانی و زمانی بشریت در این منطقه ظهور و بروز پیدا کرده است، از این رو باید دانست منطقه غرب آسیا محور قدرت دنیا و آخرت خواهد بود؛ برخی رؤسای کشورهای اسلامی از این قدرت عظیم غفلت دارند و به اشتباه از شیطان پیروی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با اشاره به پیامدهای عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی برای کشورهای مرتجع منطقه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کشور مصر از لحاظ موقعیت اجتماعی، علمی و ملی که داشت در دنیای اسلام و جهان عرب، یک ملت مطرح و سرآمد قلمداد می شد، اما در مسیر سازش با رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت و در حال حاضر به سرنوشت ناگواری دچار شده است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از تحلیلگران مصری چندی پیش اذعان کرده بود که ما مسیر دنباله روی از آمریکا را اتخاذ کردیم، اما هم اکنون آنچه که در گذشتته داشته ایم نیز نداریم، اما ایران راه مجاهدت و مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی را در پیش گرفت و این کشور در حال حاضر به یک ملت متمایز، قدرتمند و شجاع در جهان تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در مسیر سازش با رژیم صهیونیستی قرار گرفتن به منزله استقبال از ذلت است، تصریح کرد: تسلیم در مقابل شیطان و استکبار چیزی جز ذلت به دنبال نخواهد داشت؛ عزت تنها با تکیه بر اراده ملت و استقلال حاصل می شود؛ امروز ایران اسلامی در سایه رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و تکیه بر ملت دارای اقتدار و عزت است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان اینکه با عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب چیزی جز نابودی و بدنامی عاید حکام مرتجع نخواهد شد، تأکید کرد: ما راه مقابله و مجاهدت به حق در مقابل اسرائیل را در پیش گرفته ایم و اطمینان داریم این راه به نابودی این رژیم غاصب خواهد انجامید./841/ت302/ب1

ارسال نظرات