۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۶۶۶۲۷۶
انجمن حقوق بشری بحرین خبر داد؛

رژیم بحرین محدودیت‌ها علیه مخالفان عادی سازی روابط را تشدید می‌کند

رژیم بحرین محدودیت‌ها علیه مخالفان عادی سازی روابط را تشدید می‌کند
انجمن حقوق بشری بحرین از تشدید محدودیت‌های رژیم حاکم علیه مخالفان توافق عادی سازی روابط با اسرائیل خبر داد.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، انجمن حقوق بشر بحرین گفت: اداره کل مبارزه با فساد و امنیت اقتصادی و سایبری به دنبال تشدید محدودیت ها علیه آزادی بیان در خصوص مخالفان عادی سازی روابط با اسرائیل است؛ این اداره با انتشار بیانیه ای، کسانی که در توییتر پیام های فتنه برانگیز و تهدیدکننده صلح داخلی و وحدت ملی و ناامن کننده و بی ثبات کننده در بحرین ارسال کنند را به اتخاذ اقدامات قانونی در قبال آن ها تهدید کرد.
 
به گفته انجمن حقوق بشری بحرین، مقامات امنیتی در راستای نقض آزادی بیان، روز دوشنبه «جمعیت مبارزه با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی» که دارای مجوز فعالیت نیز هست را ملزم کرده پلاکاردی که روی دیوار بیرونی ساختمان جمعیت نصب شده و پیام حاوی محکوم کردن عادی سازی روابط با اسرائیل بوده، پایین بکشند. درحالی که این ابلاغیه هیچ مجوز قانونی و مستند قضایی مبنی بر ممنوعیت نصب پلاکارد محکوم کننده توافق را نداشته است.
 
بر اساس این گزارش، برخی شهروندان و فعالان بحرینی احضار شده و از آنها تعهد عدم شرکت در تجمعات مسالمت آمیز در محکومیت توافق عادی سازی روابط گرفته شده است.

انجمن حقوق بشری بحرین افزوده: حکومت از طریق بازی با اصطلاحاتی مانند «تهدید امنیت ملی و انسجام اجتماعی»، «انعکاس تصویر نامطلوب از بحرین و توهین به آن»، و «شخصیت های محکوم شده در موارد تروریستی» به دنبال توجیه سرکوب شدید آزادی هاست؛ در حالی که رسانه ها و شبکه های اجتماعی وابسته و مرتبط با دستگاه های امنیتی، پیوسته و بی وقفه در حال انتشار پیام های انزجار و عداوت آمیز هستند و هرگز بازخواست نمی شوند./ت301/ف
ارسال نظرات