۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۳۶۴
برهم صالح در دیدار با نماینده سازمان ملل:

بالاترین سطح شفافیت در انتخابات تأمین شود

بالاترین سطح شفافیت در انتخابات تأمین شود
رییس جمهوری عراق در دیدار با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق، بر ضرورت تأمین بالاترین سطح شفافیت در اجرای انتخابات تأکید کرد.
به گزارش سروس بین الملل خبرگزار رسا، «برهم صالح»، رئیس جمهوري عراق، در دیدار با «جنین هنیس پلاسخرت»، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق، بر ضرورت تأمین بالاترین سطح شفافیت در اجرای انتخابات تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق در این دیدار که در دفتر برهم صالح برگزار شد وی بر اهمیت انتخابات پیش رو و ضرورت تأمین بالاتری سطح شفافیت در آن و هماهنگی کمیساریای عالی مستقل انتخابات با سازمان ملل در همه مراحل اجرای انتخابات و نظارت بر آن تأکید کرد و آن را عامل مهمی در تضمین اعتماد مردم به روند انتخابات به دور از زور سلاح و تقلب دانست.

وی در این دیدار همچنین بر ضرورت تکمیل قانون گذاری‌های لازم درباره انتخابات و تصویب قانونی عادلانه و جامع برای انتخابات که آزادی رأی‌دهندگان در رأی دادن را به دور از هرگونه فشاری تضمین کند تأکید کرد تا بدین ترتیب نتیجه انتخابات نماینده واقعی اراده مردم باشد.

در این دیدار همچنین بر اهمیت حمایت از پروژه ملی عراق در تثبیت اقتدار دولت و تقویت حاکمیت ارضی و حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک و جلوگیری از تروریسم و رفتارهای قانون‌شکنانه تأکید شد./د102/ف
ارسال نظرات