۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۶۵۳۳۹

انتشار کتاب «شهید مطهری در اندیشه امام خامنه‌ای»

انتشار کتاب «شهید مطهری در اندیشه امام خامنه‌ای»
​کتاب «شهید مطهری در اندیشه امام خامنه‌ای» به همت رایزنی فرهنگی ایران در بغداد منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، این کتاب شامل سخنان آیت‌الله خامنه‌اى در وصف استاد شهید مطهرى در دیدار با خانواده شهید مطهری و در جمع معلمان به مناسبت هفته معلم است که حاوى نکات بدیع و جالب از شخصیت فکرى و زندگى سراسر درس این استاد فرزانه است و مى‌تواند راهی جهت آشنایی با دقایق و ظرایف حیات پُر برکت استاد مطهرى باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرموده‌اند: محور اصلی شناخت شهید مطهری ابتدا باید در مورد شخصیت فکری و هویت روشنگری او باشد و نقش وی در جریان روشنفکری و روشنگری اسلامی در کشور که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. ما باید تلاش کنیم تا این جریان را ادامه دهیم و قطع نشود، زیرا ما همیشه به شهید مطهری احتیاج داریم.

ایشان اظهار داشتند: ما نمی‌توانیم در شخص شهید مطهری متوقف شویم. جامعه اسلامی و نظام فكری ما باید مبتنی بر نوآوری‌ها و تجدید فكر وی به نوآوری‌های جدید دست یابند. باید با قدرت فكری و نظرات محكم و صحیح خود، در زمینه مسائل اسلامی نبرد کرد به نحوی که در آن زمان هیچ کس توانایی ورود پیدا کردن و نبرد در این زمینه را نداشت. با ایده‌هایی که در آن زمان در کشور گسترش یافت، وارد چالش‌‌های علمی عمیق، گسترده و علنی و ایده‌های وارد شده از غرب و شرق شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعتقاد راسخ دارند که جریان فکری اسلامی انقلاب و نظام اسلامی به اندیشه‌های شهید مطهری بستگی دارد./826/د102/ق

ارسال نظرات