۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۶۵۱۶۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

نقش اربعین در فرهنگ دینی و ملی ما بی‌بدیل است

نقش اربعین در فرهنگ دینی و ملی ما بی‌بدیل است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی نقش اربعین در فرهنگ دینی و ملی ما را بی‌بدیل دانست و گفت: اربعین‌ها در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی، انقلاب ما را به ثمر رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با موضوع اربعین برگزار شد، اظهار کرد: باید مراسم اربعین را به‌عنوان تداوم عاشورا در فرهنگ خود پررنگ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اربعین اولین بیعت با خون شهدای کربلا بوده و ما هم از اربعین تجربه تاریخی در کشور داریم، افزود: اربعین‌ها در مبارزات و قیام‌های مردم علیه رژیم ستم‌شاهی، انقلاب ما را به ثمر رساند؛ به‌گونه‌ای که اربعین شهدای 19 قم در تبریز برگزار شد و سپس تداوم این اربعین‌ها در کشور سبب شد انقلاب به پیروزی برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه نقش اربعین در فرهنگ دینی و ملی ما بی‌بدیل است، گفت: اربعین نخستین صحنه دلربایی و تجلی حوزه جاذبه و مغناطیس امام حسین (ع) است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه اظهار کرد: دشمن هم اهمیت اربعین را می‌داند و به همین دلیل گفته بودند باید جلوی این لشکر سیاه‌پوش را گرفت؛ اما به فضل الهی کور خوانده‌اند و اربعین بعد از کرونا باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اربعین رسانه عاشورایی است، افزود: خود امام حسین (ع) عاشورا را رسانه‌ای کرد؛ زیرا کاروان اسرا و اربعین و سخنرانی‌های زینب (س) و زین‌العابدین (ع) رسانه است و اگر این گروه رسانه‌ای فعال نبود امروز عاشورا این‌گونه در جامعه جاری و ساری نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اربعین نخستین رسانه فعال برای پیام‌رسانی عاشورا در جهان بود و تداوم یافت و اکنون هم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تداوم یابد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات