۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۶۵۱۴۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت اجرای برنامه‌های محتوایی با موضوع اربعین

ضرورت اجرای برنامه‌های محتوایی با موضوع اربعین
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: باید با تبیین معارف زیارت اربعین، به سمت کارهای محتوایی در این زمینه پیش برویم تا بدانیم زیارت اربعین از ما چه می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به در پیش بودن اربعین، پیشنهاد اجرای طرح نذر آب از سوی مراکز توزیع آب تصفیه در سطح شهرها را ارائه کرد.

وی افزود: یکی از کارهایی که در عراق انجام می‌شود پذیرایی از زائران با آب است، می‌توان هماهنگی کرد تا این اقدام از شایسته به‌صورت مردمی و رایگان از سوی مراکز توزیع آب تصفیه در سطح شهرها صورت گرفته و این مراکز آب رایگان را به نیت سیدالشهدا (ع) توزیع کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب در صحبت اخیر خود بحث ادعیه و زیارات روز اربعین را مطرح کردند؛ ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود در بازه زمانی اربعین تا چهل و هشتم و بیست و هشتم صفر، نهادها و دستگاه‌های مختلف کارگاه‌های تدبر در زیارت اربعین را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: باید با تبیین معارف زیارت اربعین، به سمت کارهای محتوایی پیش برویم و بدانیم زیارت اربعین از ما چه می‌خواهد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: می‌توان در قالب کارگاه‌های کوچک اما با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این مهم را پیگیری کرد تا کار محتوایی مناسبی در این زمینه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: این اقدام سال‌های گذشته به‌صورت پراکنده انجام می‌شد؛ ولی انتظار می‌رود امسال این برنامه با هماهنگی و انسجام بیشتری صورت گیرد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات