۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۶۴۸۶۴
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

توجه به اخلاق و معنویت، شرط موفقیت طلاب است

توجه به اخلاق و معنویت، شرط موفقیت طلاب است
مازندران - حجت الاسلام طبرسی گفت: رشد علمی حوزه های علمیه در گرو توجه خاص به مباحث اخلاقی و تهذیبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از معاونان تهذیب مدارس علمیه استان با اشاره به این که علم آموزی در حوزه باید با توجه به اخلاق و معنویت همراه باشد، گفت: توجه به اخلاق همواره جزء اصول غیر قابل تغییر در برنامه های حوزه های علمیه بوده است.

وی با بیان این که اخلاق و معنویت همواره در حوزه های علمیه پررنگ بوده است، افزود: به طور حتم رشد علمی حوزه های علمیه نیز در گرو توجه خاص به مباحث اخلاقی و تهذیبی است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که ماندگاری حوزه های علمیه در طول تاریخ به دلیل توجه علما و فقهای دینی به مسأله تهذیب نفس و مسائل اخلاقی بوده است، تصریح کرد: هر چه حرکت حوزه به سمت اخلاق و معنویت محکم تر باشد به طور حتم آثار و برکات آن در ارتقاء جایگاه حوزه در جامعه نمایان تر خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در نظام آموزشی حوزه علم و اخلاق در هم تنیده هستند و هیچ گاه جدای از هم نبوده اند، خاطرنشان کرد: یک طلبه برای موفقیت در عرصه علمی باید توجه به اخلاق و معنویت را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که طلبه بی توجه به مسائل اخلاقی و معنوی از رشد علمی و رسیدن به مدارج بالای حوزوی باز خواهد ماند، بیان داشت: شرط موفقیت طلاب در حوزه، توجه خاص به اخلاق و معنویت است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که امروز جامعه ما نیز طلبه مهذب و با اخلاق را می پسندد، خاطرنشان کرد: آنچه که در وهله نخست در جامعه بیشتر آشکار می شود اخلاق و معنویت یک طلبه و روحانی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلبه مهذب و با اخلاق در قلوب مردم نفوذ خواهد کرد، ادامه داد: طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید از فضائل اخلاقی بهره مند باشد تا بتواند به وظیفه طلبگی خود به نحو مطلوب عمل کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ شخصیت های وارسته، مهذب و اخلاق مداری را تربیت کرده اند که امروز جامعه اسلامی به چنین بزرگانی می بالد، تصریح کرد: امروز نیز وظیفه حوزه های علمیه پرورش و تربیت فرزانگانی است که آیندگان به وجود آنها غبطه بخورند.

حجت الاسلام طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که فعالیت های تهذیبی مدارس علمیه باید با برنامه ریزی دقیق دنبال شود، خاطرنشان کرد: همان طور که برنامه های آموزشی حوزه در بستر فضای مجازی دنبال می شود، دروس اخلاق و سایر برنامه های فرهنگی و معنوی نیز باید تا بازگشت شرایط به وضعیت عادی، به صورت مجازی برگزار شود.

وی با تأکید بر این که مباحث قرآنی نیز باید در کنار توجه به اخلاق در حوزه باید جدی تر دنبال شود، تصریح کرد: انس با قرآن، مسیر را برای رشد و تعالی علمی و اخلاقی طلاب هموارتر خواهد کرد./950//210/خ

ارسال نظرات