۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۶۴۷۲۳

اعتراف عضو کنگره آمریکا بر افسانه بودن صلح در دوحه قطر

اعتراف عضو کنگره آمریکا بر افسانه بودن صلح در دوحه قطر
صلح در دوحه قطر در حال در جریان است است که طالبان با حمایت آمریکا با شدت به جنگ اختلافات در افغانستان دامن می‌زنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، صلح در دوحه قطر در جریان است است که طالبان با حمایت آمریکا به شدت به جنگ اختلافات در افغانستان دامن می زنند، تا امتیازات بیشتری دریافت کنند.

در همین راستا تام مالینوسکی عضو کنگره ایالات متحده امریکا انتقادات شدید لحنی را علیه حکومت آمریکا و مخصوصاً علیه زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان وارد کرده است و گفته است: «طالبان یک گروه تمام‌خواه است که صلح نه؛ بلکه قدرت می‌خواهند و این همه امتیاز برای شان داده شد تا فقط وقتی از افغانستان خارج می‌شویم به ما شلیک نکنند. آنچه جریان دارد افسانه‌ای برای دل خوش کردن ماست نه صلح».

این گفتار عضو کنگره آمریکا در حالی است که بسیاری از کارشناسان سیاسی نسبت به روند مذاکره صلح بین الافغانی قطر خوشبین نیستند و آن را به نفع طالبان می‌دانند.

عبدالشکور سالنگی کارشناس روابط بین الملل در این باره می‌گوید: «معلوم بود که مذاکرات بین الافغانی به این سادگی و زودی به نتیجه نمی‌رسد چراکه اختلافات میان دو طرف بسیار عمیق است».

وی نیز تاکید می‌کند: «این طبیعی است که برای شکل گیری دستور جلسه مذاکرات بین الافغانی زمانی طولانی نیاز است، چون در گذشته طالبان با ایالات متحده امریکا روی شکل گیری دستور جلسه مذاکرات برای مدت طولانی بحث کردند و با اینکه اختلافات میان ایالات متحده امریکا و طالبان در تناسب به اختلافات میان دولت افغانستان و طالبان کمتر بود».

این کارشناس روابط بین الملل در رابطه به شدت جنگ طالبان در افغانستان گفته است: «جنگ تنها ابزار فشار طالبان برای امتیاز گرفتن از روند مذاکرات بین الافغانی قطر می‌باشد که این جنگ با پیشرفت مذاکرات نیز شدت پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر طالبان هیچ تعهد به کاهش جنگ علیه نیروهای امنیتی افغان ندارند و با شدت جنگ می‌خواهند تا به خواسته‌های خود برسند»./د102/ف

ارسال نظرات