۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۳۹۶۲
دبیر جبهه انقلاب اسلامی تهران:

شبکه سازی فرهنگی اجتماعی در شهر تهران، حقیقتا یک معجزه است

شبکه سازی فرهنگی اجتماعی در شهر تهران، حقیقتا یک معجزه است
تهران - حجت الاسلام دانایی در نشست رابطین محلات قرارگاه جبهه انقلاب اسلامی تهران بزرگ گفت: شبکه سازی فرهنگی اجتماعی در شهر تهران، حقیقتا یک معجزه بود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی جبهه انقلاب اسلامی تهران، شب گذشته همزمان با شروع هفته دفاع مقدس، جلسه نشست و هم افزایی رابطین محلات در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر، سرچشمه برگزار شد.

در این نشست دبیر جبهه انقلاب اسلامی تهران، به فعالیت های گذشته این قرارگاه اشاره کرد و گفت: در موج اول کرونا، جبهه فرهنگی، اجتماعی تهران، قرارگاه مردمی مدافعان سلامت را تشکیل داد و در محله های تهران فعالان فرهنگی را گرد هم آورد و توانست شبکه فعالان فرهنگی را در تهران راه اندازی کند.

حجت الاسلام و المسلمین دانایی افزود: شبکه سازی و ارتباط بین برترین فعالان فرهنگی محله های شهر تهران و اقدامات آنها در موج اول کرونا حقیقتا یک معجزه بود. اثرگذاری فرهنگی و مقابله با کرونا راهی برای شناخت توانمندی های افراد دغدغه مند بود.

همچنین سید احمد عبودتیان، مسئول بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (ص) در ارتباط با این قرارگاه مطالبی را عنوان کرد و افزود: هـدف قرارگاه خاتم الاوصیاء (ص)، ایجاد بستر ارتباطی بین فعالان فرهنگی محلات، در سطح کشوری است. همانطور که خودِ مردم در جنگ هشت ساله و دفاع از حریم اهل بیت (ع) شهید می دهیم نیازمندی امروز جامعه به فعالان فرهنگی است.

وی ادامه داد: شهادت لیاقتی والا می خواهد که نصیب هرکسی نمی شود، اما واقعا باید در این راه مثل شهدا زندگی کرد. زیرا که شهدای ما برای حفاظت از میهن در عرصه های مختلف در حال تلاش بوده و هستند. آثار خون بسیاری از شهدا همچنان تأثیر گذار است؛ حاج قاسم سلیمانی فردی بود که پس از شهادتش، ملت ما را متحد تر کرد و همین باعث شده بود که قریب به بیست میلیون نفر از مردم خاور میانه به میدان بیایند و بزرگترین تشییع پیکر جهان را شکل دهند.
اثرگذاری فرهنگی یعنی اینکه مردم با همین کار،پیامی به سرتاسر دنیا ارسال کنند.

حجت الاسلام وکیل پور هم، به مسئله ایجاد انگیزه در بین خانواده ها و فعالان فرهنگی محلات پرداخت و گفت: در فعالیت های فرهنگی مبحث مهم محله محوری بسیار حائز اهمیت است و در بحث محله محوری ایجاد انگیزه. این ایجاد انگیزه باید در بین خانواده ها و نوجوانان شکل گیرد.

وی همچنین به شهادت حاج قاسم سلیمانی و وصیت نامه ایشان اشاره کرد و ادامه داد: فقط در صورت الگو برداری و خواندن وصیت نامه شهدا می توان در این جنگ نابرابر به موفقیت رسید. حاج قاسم سلیمانی فردی بود که به معنای واقعی کلمه، دغدغه مند فعالیت های فرهنگی،اجتماعی انقلاب اسلامی بوده است. در متن وصیت نامه ایشان خطاب به برادران و خواهران مجاهد می خوانیم: امروز قرارگاه حسین به علی (ع) ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می مانند. اگر دشمن این حرم را از بین ببرد، حرمی باقی نمی ماند، نه حرم ابراهیمی نه حرم محمدی (ص).

در پایان این نشست، مسئولین محلات شهر تهران نظرات، انتقادها و پیشنهاداتی را در جلسه مطرح کردند.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات