۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۶۳۵۹۲
معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان مطرح کرد؛

آل سعود و بی تفاوتی نسبت به آرمان‌های فلسطین

آل سعود و بی تفاوتی نسبت به آرمان‌های فلسطین
خوزستان - معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان گفت: سعودی‌ها هیچ گاه از آرمان‌های فلسطین دفاع نکردند و آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عنوان دشمن خود معرفی نمی‌کنند.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به مفهوم عزت و ذلت و ارتباط آن با حرکت کشور‌های عربی اظهار داشت: درسی که امام حسین (ع) در عاشورا به ما دادند این بود که شما بمیرید، اما ذلت را نپذیرید، آنچه که اکنون در کشور‌های عربی می‌بینیم آن است که بصورت آشکار می‌گویند پذیرای ذلت هستیم.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه نخستین دومینوی ذلت با امارات و بحرین آغاز و طبق اعلام ترامپ، عربستان سعودی اضافه خواهد شد، عنوان داشت: قرار است که کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، عادی سازی روابط خود را با رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

این مقام مسؤول در خصوص کارکرد‌های عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی برای ترامپ موضوع برای انتخابات آمریکا بیان داشت: این موضوع کارکرد ویژه‌ای را برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا دارد، اول این که به مردم آمریکا بگوید من به دنبال صلح هستم و کشور‌های عربی مانند آمریکا در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند و مشکلات فلسطین حل خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان در رابطه با عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی گفت: این موضوع برای کشور‌های عربی جز ننگ چیزی ندارد و این‌ها متوجه نیستند که هر زمان قدرت‌های استکباری چنین کاری را با یک رژیم کوچک مانند بحرین انجام می‌دهند در واقع این قدرت‌ها در پایان حکومت خود قرار خواهند گرفت.

این مقام مسؤول ادامه داد: رژیم‌های کوچک منطقه بدانند رژیم‌های بزرگتری مانند رژیم محمدرضا پهلوی که دلبسته آمریکا بود زمانی که بحث انقلاب پیش آمد همان طور که مشاهده شد آمریکا پشتش را خالی کرد، استکبار رژیم‌های کوچک مانند بحرین و امارات را اصلا نمی‌بیند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ملت‌ها و مردم ذلت را نمی‌پذیرند، اضافه کرد: اعتراض مردمی در کشور‌های عربی و آمریکا وجود دارد، آمریکا به دنبال این است تا پای رژیم غاصب صهیونیستی را بصورت رسمی در منطقه غرب آسیا باز و ناامنی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ناامنی‌های به وجود آمده از سوی رژیم صهیونیستی متفاوت و شامل نظامی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی است، تصریح کرد: امارات متحده عربی با توجه به پیشقراولی و ارتباط هوایی با تمام کشور‌های جهان این زنگ هشدار را می‌رساند که این خطر برای تمامی کشور‌های منطقه وجود دارد. از ا ین رو در مقابل این حرکت افراد خواهان عزت اعلام موضع کنند تا چنین طرحی شکست بخورد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان در بیان نقش سلفی‌ها در باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه گفت: در وضعیت عربستان صعودی با دو جریان مواجه هستیم نخست جریان ولیعهد است که بن سلمان قصد تجدد گرایی را با همکاری سلفی‌ها دارد حال آنکه خود سلفی‌ها افراد اعتقادی مذهبی نیستند؛ از این رو با ورود قدرت‌ها مغلوب و با رژیم صهیونیستی همراهی می‌کنند.

این مقام مسؤول بیان داشت: سعودی‌ها هیچ گاه از آرمان‌های فلسطین دفاع نکردند و آمریکا و رژیم صهیونیستی را به عنوان دشمن خود معرفی نمی‌کنند بلکه دشمن اصلی خود را شیعیان می‌دانند.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: تاریخ نشان می‌دهد که حاکمان سعودی برادر و خواهر خوانده یهودی‌ها و رزیم صهیونیستی هستند./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات