۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۶۲۸۵۰
آیت الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

تربیت سرباز و رعیت برای غرب؛ هدف سند ۲۰۳۰

تربیت سرباز و رعیت برای غرب؛ هدف سند ۲۰۳۰
تهران - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ به دنبال تربیت سرباز و رعیت برای غرب است، گفت: سند تحول بنیادین توسط آموزش و پرورش تبیین شود.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب درباره اجرای سند 2030، گفت: رهبر انقلاب در ارتباط تصویری که با وزیر و مسؤولان آموزش‌وپرورش داشتند راجع به اهمیت آموزش‌وپرورش نکات ارزشمندی را بیان فرمودند که در ضمن این بیانات در رابطه با اجرای سند 2030 به آموزش‌وپرورش هشدار دادند.

وی بیان داشت: سند 2030 در سال 2015 توسط رؤسای نمایندگان بلندپایه نهادهای تخصصی سازمان ملل و یونسکو به‌منظور تخریب فرهنگ اسلامی در پرتو معیارهای بین‌المللی غربی به تصویب رسید.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه سند 2030 با نفوذ فرهنگی تأکید بر تساوی جنسیتی، حذف موانع و آزادی جنسیتی دارد، عنوان کرد: حذف فرهنگ ایثار و شهادت به بهانه دور نگاه‌داشتن مدارس از خشونت، تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی، ترویج سبک زندگی غربی در قالب جهانی‌سازی و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت، عادی جلوه دادن روابط دختر و پسر بدون در نظر گرفتن اخلاق و دستورات دینی ازجمله اهدافی است که در سند 2030 دنبال می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: معلوم است مواردی که در این سند گنجانده‌شده پیامدهای وخیمی برای کشور به همراه خواهد داشت و ارزش‌های اسلامی را به‌کلی تضعیف و یا تخریب خواهد کرد؛ هدف این سند حاکمیت تفکر لیبرالی غرب در جامعه و زیر پا گذاشتن ارزش‌های اخلاقی اسلامی در سطح خانواده و جامعه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسلام به عدالت جنسیتی تأکید دارد نه به برابری جنسیتی، گفت: برابری جنسیتی تبعات ناگواری برای فرد و جامعه به همراه خواهد داشت؛ رهبر انقلاب سال پیش سند 2030 را که از سوی دولت پذیرفته‌شده بود مورد انتقاد قرار دادند و گلایه کردند که چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی مانع پذیرش و اجرای آن نشده است.

وی افزود: معظم له فرمودند به چه مناسبت یک مجموعه به‌اصطلاح بین‌المللی که تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ است به خود حق می‌دهد برای ملت‌هایی که دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی هستند تکلیف معین کند، همچنین فرمودند جمهوری اسلامی دارای اسناد بالادستی است احتیاجی به این سند ندارد و باید جلوی اجرای سند 2030 گرفته شود.

آیت‌الله مجتهدشبستری به سند تحول بنیادین اشاره و اظهار داشت: سال‌ها پیش توسط متخصصین آموزش‌وپرورش، نظام آموزشی بالادستی با عنوان سند تحول بنیادین تنظیم و آموزش‌وپرورش ملزم به اجرای آن شد؛ رهبر انقلاب فرمودند: این سند بنیادین در سطوح مختلف توسط معلمان و اساتید تبیین شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نفوذ فرهنگ غرب در آموزش‌وپرورش را از خواسته‌های مهم غربیان بیان و عنوان کرد: غربی‌ها اصرار دارند فرهنگ غرب را به ایران و کشورهای منطقه تحمیل کنند؛ رهبر انقلاب فرمودند: فلسفه اجتماعی غرب شکست‌خورده و مظاهر فساد از هالیوود گرفته تا پنتاگون معلوم است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چون دشمن نتوانست از راه نظامی به اهداف خود دست یابد امروز می‌خواهد از راه‌هایی مانند سند 2030 سرباز و رعیت برای غرب تربیت شود تا از طریق آنان بتواند به اهداف خود برسد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش موظف است از اجرای این سند خودداری کند، عنوان کرد: مردم و متولیان فرهنگی بخصوص انقلابیون باید هوشیار باشند و بدانند که دشمن از طریق نفوذ و تهاجم فرهنگی وارد شده و اجازه ندهند این سند اجرایی و موجبات متلاشی شدن کانون خانواده در کشور فراهم شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات