۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۶۶۱۸۹۴
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

عزاداری برای امام حسین منجر به رشد عقلی می شود

عزاداری برای امام حسین منجر به رشد عقلی می شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مجالس عزای اباعبدالله الحسین(ع) سراسر عقل و شعور است، گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) منجر به رشد عقلی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، امروز عصر در مراسمی که به مناسبت ایام دهه اول ماه محرم در امامزاده معصوم(ع) برگزار شد، گفت: به‌واسطه حرارتی که از قتل اباعبدالله الحسین(ع) بر قلب عارض می‌شود امکان سلوک برای انسان مهیا می‌شود و این حرارت بهترین، راحت‌ترین و امن‌ترین راه سلوک است.

وی بابیان اینکه انسان استعداد رسیدن به کمال را دارد، عنوان کرد: انسان برخلاف دیگر موجودات می‌تواند به کمال برسد و اگر از استعدادهای خدادادی در مسیر رسیدن به کمال بهره نبردشان و منزلت چنین انسانی از حیوان پست‌تر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با تأکید بر اینکه لذت‌های دنیوی انسان باید بر اساس دستورالعمل‌های دین باشد، ابراز کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: انسان باید روز خود را به چهار بخش تقسیم کند و بخشی را به کار و تلاش، بخشی را به لذت بردن از لذائذ حلال، بخشی به عبادت و بخش دیگر به تفکر و اندیشه اختصاص دهد.

استاد حوزه علمیه در خصوص سبوعیت و درندگی انسان، اظهار داشت: انسان اگر به مرحله سبوعیت برسد ذره‌ذره درنده شده و گرگ‌صفت می‌شود به حدی که برای رسیدن به مطاع دنیا دست به جنایت می‌زند.

وی به وسوسه‌های شیطانی و درونی اشاره کرد و گفت: در این مرحله شیطان به‌واسطه تقویت خیال بر انسان غلبه پیدا می‌کند و این امر باعث می‌شود خیال قوی شود و آدمی نسبت به عقل بی‌توجه باشد چنین انسانی از صلاح و رستگاری فاصله می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی به دسته دیگر از انسان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که سرمایه‌های خدادادی خودشان را برای خداوند متعال مصرف می‌کنند می‌توانند به کمال دست یابند لذا باید بر اساس برنامه‌هایی که اهل‌بیت(ع) ارائه فرمودند سلوک داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مجلس اباعبدالله الحسین(ع) عقل را هوشیار می‌کند، اظهار داشت: مجلس اباعبدالله الحسین(ع) می‌تواند انسان را از جهل خارج و به علم برساند و همچنین می‌تواند از جهل خارج و به رشد عقلی برسد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات