۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۶۱۸۳۹
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین:

تبری، آموزه‌ای حسینی که با لبخند به دشمن نمی‌سازد

تبری، آموزه‌ای حسینی که با لبخند به دشمن نمی‌سازد
حجت الاسلام گرجیان تولی و تبری را نیاز امروز جامعه خواند و گفت: لعن در زیارت عاشورا نیز بر اساس تبری از دشمنان است و امروز نیز ما با وجود دشمنان زیاد باید خطوط را مشخص کنیم.

حجت الاسلام محمد مهدی گرجیان عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اتکا به خداوند متعال و تن ندادن به ظلم و جور را پیام قیام عاشورا شمرد و اظهار کرد: مبارزه با ظلم و جور درس عاشورا است و این پیام نیاز امروز جامعه است زیرا شرایط امروز جامعه همچون زمان قیام امام حسین (ع) است و ما دشمنان بسیار زیادی داریم.

وی فرضیه تولی و تبری را نیازمند توجه بیشتر دانست و بیان کرد: برخی از دلیل لعن در زیارت عاشورا می پرسند اینکه چرا مسببان و قاتلان و یا حتی کسانی که بعدها به شهادت امام و یاران‌شان راضی شدند مورد لعن واقع شده اند؟ حقیقت این است هرگاه دشمنان زیاد می شوند باید لعن صورت بگیرد تا صفوف حق و باطل از یک دیگر تفکیک شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات جهاد خطاب به نبی اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) رحمت برای جهانیان است. خداوند به او نیز امر جهاد می کند. حتی خداوند متعال نیز در قرآن کریم اعلام برائت از مشرکان می کند و این ها منافاتی با رحمانیت ندارد.

وی افزود: تولی و تبری اساس ایمان است. بر این اساس لبخند زدن به همه صحیح نیست و در قرآن کریم خداوند در مورد ویژگی اصحاب پیامبر می فرماید اشداء علی الکفار و رحما بینهم.

حجت الاسلام گرجیان سخنان برخی مبنی بر عدم نیاز به حضور در یمن را کج فهمی خواند و افزود: این دست سخنان یا از روی نفهمی است یا به جهت مغرض بودن است. اینان حقیقت قیام عاشورا درک نکرده اند. این ها تصور می کنند که با لبخند تمامی مشکلات حل می شود در حالی که دشمنان با لبخند از پشت خنجر می زنند./1370/ت302/ف

ارسال نظرات