۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۶۵۸۷۷۵
مدیر مؤسسه فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه تاکید کرد؛

ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی با ایجاد وقف سجادی

ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی با ایجاد وقف سجادی
حجت الاسلام لبخندان با بیان اینکه برای ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی و عاشورایی باید وقف سجادی ایجاد شود، گفت: امید است همه بتوانیم مبلغ فرهنگ وقف باشیم.

حجت الاسلام محمدعلی لبخندان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، اظهار کرد: محدوده و شعاع اثربخشی اعمالی انسانها متفاوت است، وقف یکی از اعمال نیکی است که شعاع اثرگذاری آن در روز قیامت برای واقف مشهود است.

وی افزود: انسان عاقلی که با اعتقاد به آخرت، حیات بعد از مرگ را قبول دارد راغب به وقف است، برای برکت بخشیدن به کارها باید مقداری از اموال خود را وقف نماییم، چون بر اساس ادبیات دینی؛ تا زمانی که زنده هستیم می توانیم بر اموال خود تسلط داشته باشیم والا پس از مرگ، اموال انسان بر اساس قانون ارث، بین وراث تقسیم می گردد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری اندیشه های اسلامی سجادیه بیان داشت: آثار و برکات فراوان وقف برای واقفین، تا روز قیامت جاری و ساری خواهد بود.

حجت الاسلام لبخندان گفت: مسلما انسان های مومن و عاقل کسانی هستند که این سرچشمه خیرات و برکات را برای خود به وجود می آورند، وقف مصداق های متفاوتی دارد هرکس بنا به ذائقه خود می تواند وقف را مصداقا برای خود مشخص کند، یکی از برکات وقف در رابطه با زین العابدین امام سجاد(ع) است.

عضو شورای سیاستگذاری کنگره امام سجاد(ع) ابراز داشت: امام سجاد (ع) در شرایطی سخت امامتش از عصر عاشورا آغاز شد، ما برای آنکه بتوانیم فرهنگ حسینی را تبلیغ کنیم باید وقف سجادی داشته باشیم زیرا امام سجاد (ع) با تمام مشکلاتی که در آغاز امامتش وجود داشت مبلغ فرهنگ حسینی بود.

وی در پایان با بیان اینکه برای ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی و عاشورایی باید وقف سجادی ایجاد شود، گفت: امید است همه بتوانیم مبلغ فرهنگ وقف باشیم./851/ت310/ب1

ارسال نظرات