۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۵۵۹۹۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

تخریب بنای امامزاده حمزه با مجوز کتبی میراث فرهنگی صورت گرفت

تخریب بنای امامزاده حمزه با مجوز کتبی میراث فرهنگی صورت گرفت
حجت الاسلام خاکباز در رابطه با تخریب بنای امامزاده حمزه در ماهشهر، گفت: تخریب با مجوز کتبی میراث فرهنگی شهرستان صورت گرفته که در این باره مدارک لازم وجود دارد.
حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه سازمان در راستای خدمات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در دوران کرونا فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده است، اظهار داشت: بقاع متبرکه در روز شنبه (۳۱ خردادماه) بازگشایی شدند هر چند که از بدو شیوع کرونا پیش از بازگشایی مجدد، برنامه‌های فرهنگی تعطیل نشدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با ماه رمضان و شب‌های لیالی قدر از بقعه علی بن مهزیار اهواز در صدا و سیمای استان پخش شد، خاطرنشان کرد: در بقاع شاخصی که در شهرستان‌های با وضعیت قرمز وجود دارند، زمان خاصی برای بازگشایی معین کردیم، اما در شهرستان‌های زرد و سفید و روستاها، در طول روز باز هستند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه باز شدن مساجد در سراسر استان براساس شهرستان‌های با وضعیت قرمز، سفید و زرد صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در شهرستان‌های قرمز برای اقامه نماز جماعت بازگشایی می‌شوند، اما در شهرستان‌های با وضعیت سفید و زرد به صورت کامل باز هستند.

حجت الاسلام خاکباز در رابطه با تخریب امامزاده حمزه در ماهشهر و اعتراض میراث فرهنگی، گفت: تخریب با مجوز کتبی میراث فرهنگی شهرستان صورت گرفته است که در این باره مدارک لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه اجازه ندادیم مردم در ایام کرونا سختی‌ها را ببینند، گفت: در قالب طرح دست‌های مهربانی و در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، نزدیک به ده هزار بسته غذایی در سراسر استان توزیع شد.
 
لازم به ذکر است، بنای امامزاده حمزه که در ۲۷ کیلومتری شهرستان ماهشهر قرار دارد، اواخر خردادماه به منظور توسعه و بازسازی که در دستور کار اوقاف و امور خیریه است، گنبد آن تخریب شد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹
چيزي از تاريخ و عرفان نمي فهمد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
بيت الاحزانهاي افشا كننده وسط صحراها
0
0