۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۵۵۴۶۸
امام جمعه بندرترکمن:

حفظ دین و جلوگیری از انحراف، شاخصه زندگی امام صادق بود

حفظ دین و جلوگیری از انحراف، شاخصه زندگی امام صادق بود
امام جمعه بندرترکمن با تاکید بر لزوم الگوبرداری از امام ششم در حفظ و تثبیت و تدوام انقلاب اسلامی گفت: امام صادق(ع) در حفظ اسلام و جلوگیری از انحراف آن نقش مهمی داشت.
حجت الاسلام محمد صالح منصوری، امام جمعه بندر ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گلستان، با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: امام ششم شیعیان مبارزات بسیاری با دستگاه بنی امیه و بنی عباس انجام داد تا آئین اسلام از تحریف در طول تاریخ حفظ شود.
 
وی با بیان این که امام صادق(ع) شاگردان بسیاری را تربیت کرد و تحویل جامعه اسلامی داد که امروز از آثار آن استفاده می‌شود، افزود: جایگاه امروز دین در جامعه را مرهون تلاش ها و مجاهدت های علمی آن حضرت هستیم.
 
امام جمعه اهل تشیع بندرترکمن با اشاره به این که ما امروز وظیفه داریم که شیوه رفتاری این امام بزرگوار را در همه رده‌های زندگی خود جاری کنیم، تصریح کرد: حوزه های علمیه به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) رسالت سنگینی در عمل به سیره آن حضرت دارند.

حجت الاسلام منصوری افزود: بیشترین دوران زندگی امام صادق(ع) صرف ترویج ارزش‌های دینی و تربیت شاگردان بسیاری شد که اسلام واقعی را نشر دهند.

امام جمعه بندرترکمن در بخش دیگری از سخنان خود شکل گیری انقلاب اسلامی را در چارچوب عمل به اندیشه‌های امام صادق(ع) دانست و افزود: مسؤولان و مردم در نظام اسلامی ما باید خود را مقید به رعایت توصیه‌های امام صادق (ع) بدانند و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گیرند.
 
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، حرکت مکتب تشیع با نگاه به سیره علمی و عملی امام صادق(ع) در حال گسترده شدن در سراسر عالم است و در این راه مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه به عنوان شاگران مکتب آن امام همام وظیفه‌ای مهم و حساس برعهده دارند.
 
حجت الاسلام منصوری با اشاره به این که یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه عمل به سیره آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: به طور حتم توجه به سیره آن حضرت کلید حل مشکلات جامعه اسلامی و رسیدن به سعادت و رستگاری است./950/ت310/ف
ارسال نظرات