۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۵۵۰۱۱
معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم الاوصیا:

تفکر انقلابی عقب گرد و درجا زدن را نمی‌پذیرد

تفکر انقلابی عقب گرد و درجا زدن را نمی‌پذیرد
حجت الاسلام عامری با تاکید بر اینکه روحیه انقلابی با محافظه کاری و درجا زدن سازگاری ندارد، گفت: تفکر انقلابی عقب گرد و ارتجاع را نمی پذیرد.

حجت الاسلام مهدی عامری معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ص)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحول‌خواهی را از مبانی معرفتی اسلام و حرکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: جامعه انقلابی در مسیر تحول و کمال حرکت می‌کند.

وی مرگ جامعه انقلابی را با استناد به کلام رهبر انقلاب در محافظه‌کاری دانست و ادامه داد: مراد از محافظه‌کاری آن است که جامعه انقلابی به وضع موجود راضی باشد و به بهتر شدن اوضاع فکر نکند در چنین جامعه‌ای مرگ و دفن انقلاب حتمی است.

حجت الاسلام عامری با تأکید بر اینکه ماهیت تفکر انقلابی حرکت رو به ‌جلو است، ابراز کرد: تفکر انقلابی تفکری است که به ایستایی قائل نیست و همیشه در حال حرکت و پیشرفت است چنین تفکری هرگز عقب‌گرد و ارتجاع را نمی‌پذیرد و این را خسارتی بزرگ برای خویش می‌داند برای همین همواره با قدرت و نشاط پیش می‌رود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ص) با بیان حدیثی، ابراز کرد: طبق صریح روایات، تساوی دو روز سبب عقب‌گرد و زیان انسان بوده و یک عمل قبیح به شمار می‌آید، یک انسان انقلابی نه‌تنها دو روزش با هم یکی نیست بلکه هر روز تلاش می‌کند به‌غایت حیات و خود واقعی‌اش دست یابد.

وی آرمان‌گرایی واقع‌بینانه را از شاخصه‌های مهم تفکر انقلابی برشمرد و ادامه داد: یک انسان انقلابی قله را می‌بیند و به سمت آن حرکت می‌کند، رهبر انقلاب در تعریف بسیجی می‌فرمایند بسیجی یعنی امیرمومنان علی(ع) که همه وجودشان وقف اسلام بود، بسیجی باید خودش را به آن نگاه حضرت امیر برساند.

حجت الاسلام عامری اضافه کرد: بنابراین نگاه جامعه انقلابی باید به آن نقطه‌ای باشد که امیر حکمت و بلاغت به آن نقطه چشم دوخته‌اند، نگاه جامعه مهدوی نیز نگاهی تحول‌خواه است نگاهی که انتهای آن به رشد عقل کامل بشری ختم می‌شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ص) کمال‌گرایی و رسیدن به کمال را از مبانی اعتقادی اسلام بیان کرد و گفت: بر اساس قاعده لطف انسان همواره باید از پروردگار تمنا کند او را به بالاترین نقطه سعادت برساند؛ بنابراین در جامعه انقلابی تحول‌خواهی، پیشرفت و رو به ‌جلو حرکت کردن یک امر عادی و بدیهی است.

وی با بیان اینکه همه مردم جهان فطرتاً به دنبال رشد و پیشرفت هستند، عنوان کرد: کسی در دنیا یافت نمی‌شود که از موفقیت بدش بیاید، شاید در جامعه بشری تعاریف مختلفی از موفقیت وجود داشته باشد اما هر انسانی فطرتاً به دنبال کسب موفقیت است.

حجت الاسلام عامری افزود: جامعه انقلابی موفقیت را در کمال انسان‌ها می‌داند و چون این کمال طلبی یک امر فطری است اگر کسی برخلاف آن عمل کند برخلاف فطرت عمل کرده و باید در برابر او ایستاد./813/ت302/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
امام وقتی دید که نهضت آزادی و لیبرال‌ها می‌خواهند کشور را به اجانب تقدیم کنند، بر اساس شرایط زمان و مکان و مصلحت نظام به روحانیت اجازه داد که وارد کارزار اجرایی کشور شوند.
0
0
ناشناس
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
این یک تجویز موقت نبود
بلکه آن تجربه نشان داد که حوزه نمی تواند از موقعیتهای حساس حاکمیتی شانه خالی کند
چرا که دیگران طبعا آمادگی کمتری داشته ، و در نتیجه احتمال به انحرافشان بیشتر است
ناشناس
-
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
احسنت
0
0