۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۵۴۷۱۵

«حواست هست» منتشر شد

«حواست هست» منتشر شد
«حواست هست»؛ نگاهی متفاوت نسبت به اتفاقات و رخدادهای روزمره در قالب داستان به قلم زینب سنجارون در قطع رقعی و 95 صفحه روانه بازار شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «حواست هست»؛ نگاهی متفاوت نسبت به اتفاقات و رخدادهای روزمره در قالب داستان توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

داستان‌های مجموعه داستان «حواست هست؟» نگاه متفاوت نسبت به اتفاقات و رخدادهای معمولی و روزمره دارد. هر اتفاق به ظاهر معمولی می‌شود قاصد و قصه آغاز می‌شود. روایتی از لمس کردن پیام‌های اختصاصی که دریافت کننده‌اش مطمئن می‌شود سروقت به دستش رسیده، درست همان زمانی که باید بیاید.

داستان‌ها روایت همان مطمئن شدن‌هاست، همان جاهایی که آدم به خودش می‌گوید حواست هست؟
همه این حواس جمعی‌ها در بستری جز روزمرگی اتفاق نمی‌افتد. خبری از برخورد شهاب سنگ و رانش زمین نیست. اگر قرار است سنگی بیفتد، همانی است که از درونت کنده می‌شود. زمین دلت که سفت باشد دیگر زیر پایت خالی نمی‌شود، همه زمین و زمان که برانندت تو سر جایت ایستاده‌ایی. قصه، قصه همان لزش‌ها و نلرزیدن‌هاست.

* برشی از کتاب:

فاطمه گردنش را سیخ نگه داشته بود و حواسش بود که گل نیفتد. دلم می‌خواست میان ذهنش، جایی میان ابر بالای سرش، قاطی رویایش بودم. آن وقت لابد می‌فهمیدم از خودش با گل میان موهایش چه تصوری دارد، که آنطور چرخ می‌زند و ناز می‌کند. کاش گل را من آنجا کاشته بودم بجای زیبا. فاطمه که رفت از کنارم، کی رفتم دنبالش، بهانه می‌کردم که می‌رود توی دست و پا و یا مزاحم می‌شود برای فیلمبرداری‌شان. میان همه لبخندهایم و سلام احوال پرسی‌هایم و توضیح برای اینکه چرا دیر آمده‌ام، حواسم به فاطمه است به نگاه‌هایش که واقعا نمی‌دانستم کجا نشسته‌اند.

«حواست هست»؛ نگاهی متفاوت نسبت به اتفاقات و رخدادهای روزمره در قالب داستان به قلم زینب سنجارون در قطع رقعی و ۹۵ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد./د102/ف

منبع: منانشر

ارسال نظرات