تشویق گناهکار موجب تباهی جامعه میشود
به گزارش خبرگزاري رسا، حجتالاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سهشنبه در مراسم سخنرانی خود در حرم حضرت معصومه(س) که در فضای مجازی و رسانهها منتشر شد، در تفسیر سوره انبیا اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) محکوم به سوزاندن و قرار گرفتن در آتش شده بود اما بهفرمان الهی آتش به سردی گرایید و توطئه نمرودیان به ضرر خودشان تمام شد.
وی گفت: پس از اینکه آتش بر حضرت ابراهیم (ع) گلستان شد، دشمنان تصمیم به تبعید و نفی بلد ایشان گرفتند زیرا حس کردند که در صورت ماندن ایشان در شهر، خداپرستی رواج پیدا میکند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) با حرکت به شام به دنبال پیگیری اهداف الهی خود و رسالت پیامبری بود، افزود: نقل شده که حضرت ابراهیم (ع) اموال و حیوانات پرورش داده خود را نیز به سرزمین شام برد هر چند نمرودیان مخالف این کار بودند.
وی هجرت را مسئلهای بسیار مهم در دین دانست و تصریح کرد: هجرت میتواند زمینهساز بسیاری از امور شود.
حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم هر فردی از منزل خود خارج و بهسوی خدا و پیامبر (ص) هجرت کند، اجرش بر عهده خداوند است.
وی با اشاره به انواع هجرت افزود: گاهی هجرت به دلیل سختیهایی است که از سوی دشمن متحمل میشوند مانند هجرت حضرت ابراهیم (ع) زیرا انسان باید از مکانی که فاسد است و امکان از بین رفتن دین او وجود دارد، هجرت کند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: هجرت معنوی و هجرت از معاصی و توبه از گناهان دومین نوع هجرت است که افضل هجرتها محسوب میشوند، سومین هجرت نیز هجرت اعتقادی و هجرت از عقاید باطله و خروج از فرقههای ضاله است، همچنین چهارمین مورد هجرت علمی است که برکات و آثار بسیار زیادی را به دنبال دارد و میتواند زمینهساز کمال و پیشرفت انسان شود.
وی گفت: گناه آثار بسیاری را در جامعه دارد بنابراین چنانچه گناهکار در جامعه تشویق شود و گناهکاران طرد نشوند موجب افزایش گناه و تباهی جامعه خواهد شد، همانگونه که عدهای تصور میکنند که طرفداران خود در فضای مجازی را باید به هر قیمتی حفظ کنند، به همین خاطر از دین هزینه میکنند و دین را کمرنگ و معاد را سست جلوه میدهند./1360/