۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۵۰۹۸۷

دستانی کوچک که حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند

دستانی کوچک که حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند
هر ساله تعدادی از گروه‌های جهادی با آغاز ایام مبارک ماه رمضان اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های غذایی برای نیازمندان می‌کنند.

به گزارش خبرگزاري رسا، با آغاز ماه مبارک رمضان، خیران مشغول تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان و مردم محروم مناطق کشور می شوند.

امسال با شیوع ویروس کرونا، زندگی بسیاری از مردم تحت تاثیر قرار گرفت. بسیاری از مشاغل به تعطیلی کشیده شدند وخانواده‌ها برای گذران زندگی و معیشت خود با مشکل مواجه شدند.

با این وجود تعداد زیادی از مردم خیر و نوع دوست ایران که همیشه و در هر صحنه‌ای حضور پر رنگی از خود نشان داده اند، این بار هم با وجود شرایط سخت بهداشتی در جامعه، دوباره به میدان آمدند و با دستان پرمهرشان سفره‌های نیازمندان را رنگین می‌کنند.

در همین پایتخت گروه‌های جهادی بسیاری وجود دارند که در این ایام پای کار هستند. از نیرو‌های مردمی گرفته تا برخی از ارگان‌ها مانند بسیج، سپاه و ...

با یک گروه جهادی آشنا شدیم که اعضای آن با دستان کوچکشان، قدمی بزرگ برداشتند. کودکان و نواجوانان شهرک دانشگاه صنعتی شریف این بار آغازگر یک کار جهادی بودند و چرخ‌ها را به حرکت درآوردند. به سراغ آن شهرک و بچه‌ها رفتیم تا از نزدیک جویای این کار شویم.

در شهرک دانشگاه صنعتی شریف تهران، در مسجد امام حسین(ع)، از سر و صدا‌هایی که آن جا پیچیده بود، معلوم بود بچه‌ها مشغول کاری هستند. داخل رفتیم و از نزدیک با آنها آشنا شدیم. در هر گوشه از مسجد هر کسی کاری می‌کرد. یکی بسته بندی برنج را برعهده داشت، دیگری چای در بسته‌ها می‌گذاشت. بقیه هم همینطور مشغول به بسته بندی ارزاق بودند. سن و سال زیادی نداشتند. حدودا ۱۰،۱۲ ساله بودند که چنین کار بزرگی انجام داده بودند.

برایمان جای سوال بود که بچه‌ها در این روز‌های سخت قرنطینه که باید در منزل حضور داشته باشند چرا اینجا هستند؟به سراغ فردی رفتیم که بچه‌ها آقای قهرمانی صدایش می‌زدند که گویا مسئول این کار بود.

بچه ها پس اندازشان را برای کمک به نیازمندان گذاشتند

 قهرمانی مسئول فرهنگی مسجد امام حسین(ع) در پاسخ به سوال ما گفت:همزمان با شروع ماه مبارک رمضان، با بچه‌های مسجد قراری گذاشتیم که هم در ایام قرنطینه از این حالت بی حوصلگی در بیاییم و کمکی به هم نوعان خود کرده باشیم. بچه‌های این محل تصمیم گرفتند به هم سن و سالان خودشان که در سختی زندگی می‌کنند کمک کنند. آنها پول‌ها و پس انداز‌های خود را برای تهیه‌ بسته‌های معیشتی و ارزاق خرج کردند؛ پول‌هایی که هر کدام برای کاری در نظر گرفته شده بود. یکی می‌خواست با پس اندازش توپ بخرد، فرد دیگر هم مبلغی کنار گذاشته بود تا یک تلفن همراه برای خود خریداری کند اما روح لطیف و بی مانند این بچه‌ها برای کمک به هم سن و سالان خود سرگردان بود تا اینکه پول هایشان را روی هم گذاشتند و این بسته‌ها را تهیه کردند. اما در کنار ما، مردم محله، پدران و مادران کودکان هم وقتی شوق و ذوق فرزندان خود را برای کمک به هم نوع تماشا کردند، به پویش ما پیوستند و در این راه به ما یاری رساندند.

مسئول فرهنگی مسجد امام حسین(ع)  ادامه داد: به همراه بچه‌ها نیت کردیم تا تعداد این بسته‌های معیشتی را به عدد ۱۱۰ برسانیم که تا به الان این تعداد آماده شده و به زودی بین مردم نیازمند منطقه ۲۲ تهران توزیع شود. همچنین ارزش مالی هر بسته ۵۰۰ هزار تومان است که شامل برنج، مرغ، گوشت، روغن، رب، ماکارانی، چای و تعدادی پک‌های بهداشتی شامل مایع ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش است.

قهرمانی در پایان گفت:قرار است به کمک اهالی محل و مناطق نزدیک در پانزدهم ماه رمضان و به مناسبت ولادت امام حسن (ع) تعداد این بسته‌های معیشتی و بهداشتی را به ۳۱۳ عدد برسانیم./1360/

ارسال نظرات