۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۴۹۶۸۲
حجت الاسلام سیفی خبر داد؛

برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران

برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران
رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف مازندران از برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سال ۹۹ در استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام مصطفی سیفی با اشاره به برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: این دوره از مسابقات در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌­المللی و در دو بخش خواهران و برادران در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی اشتغال نداشتن به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش به‌صورت روزانه، داشتن حداقل ۱۸ سال سن و سکونت در شهرستان محل برگزاری مسابقه که توسط ستاد برگزاری مسابقات شهرستان احراز می‌شود را از شرایط عمومی برای شرکت در این دوره از مسابقات اعلام کرد.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه افرادی که سن آن‌ها زیر ۱۸ سال بوده، ولی دانش‌­آموز نیستند، باید در مسابقات بزرگسالان شرکت کنند، اظهار کرد: دانش‌آموزان بالای ۱۸ سال که به‌صورت شبانه مشغول به تحصیل در آموزش و پرورش هستند، باید در مسابقات بزرگسالان شرکت کنند.

وی ادامه داد: طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان تنها در طول مدت تحصیل، و سربازان صرفاً در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی معتبر، می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت خود ثبت‌نام کنند.

حجت الاسلام سیفی با اعلام این که کارکنان تمام­‌وقت دستگاه ­های دولتی و غیردولتی، با ارائه گواهی معتبر از محل اشتغال، می‌توانند در مسابقات آن شهرستان شرکت کنند، گفت: متقاضیان تنها می‌توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت کرده و چنانچه در هر مرحله از مسابقات خلاف موضوع اثبات شود، شرکت‌کننده از ادامه مراحل مسابقات حذف می‌شود.

وی با بیان این که از اول ماه مبارک رمضان (۶ اردیبهشت) الی ۱۶ خرداد امسال اطلاع‌­رسانی، تبلیغات و ثبت‌نام مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ۲۴ خرداد الی ۲۷ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: ثبت نام تنها از طریق مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی: www.my.oghaf.ir از تاریخ ۶ اردیبهشت ماه تا ۱۶ خردادماه امسال انجام می‌شود.

حجت الاسلام سیفی در پایان گفت: سایت ثبت نام، ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ خردادماه امسال بسته می‌شود و به هیچ وجه افرادی که در سایت ثبت نام نکرده باشند حق شرکت در مسابقات را ندارند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات