۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۴۸۸۱۴
آیت الله سعیدی:

هرکس با هر امکاناتی که در اختیار دارد نیازمندان را یاری کند

هرکس با هر امکاناتی که در اختیار دارد نیازمندان را یاری کند
امام جمعه قم با تأکید بر لزوم توجه جامعه به نیازمندان و اقشار ضعیف گفت: از امکاناتی که در اختیار داریم باید نسبت به دیگران مواسات داشته باشیم و نیازمندان را یاری کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در سخنان آدینه ای خود با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان گفت: این ماه عزیز رو به اتمام است و باید توجه خود را نسبت به باقی مانده این ماه بالا ببریم.

وی با تأکید بر این که باید از فرصت ها نهایت استفاده را کرد، افزود: یکی از وظایف امام و پیشوای دینی است است که جامعه را رهبری و مدیریت کرده و جامعه را هدایت کرده و احکام و معارف دین و دستورات الهی را برای مردم بیان کنند و همچنین خطرات و آسیب ها را به امت هشدار دهند که اهل بیت(ع) این کارها را به خوبی انجام دادند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که اگر توجه نداشته باشیم فرصت ها از دست می رود و بی بهره خواهیم بود، اظهار داشت: دین و اهل بیت(ع) همواره نسب به بهره برداری از فرصت ها هشدار داده اند، چند روز از شعبان باقی مانده و باید آماده ورود به رمضان شویم.

وی ادامه داد: ماه شعبان از فرصت های بزرگ خداوند به بندگان و بستر ورود به رمضان است و باید از فرصت باقی مانده آن نهایت استفاده را ببریم تا با آمادگی لازم وارد ماه مبارک رمضان و مهمانی خداوند متعال شویم.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: هیچ فرصت و دعایی نباید کوچک شمرده شود چرا که گاهی همان دعا پذیرفته و مستجاب می شود، فرصت ها را غینمت بشماریم و بدانیم درون هر مشکل، بحران، سختی و تهدیدی مسلما فرصت وجود دارد و مسأله مهم شناخت فرصت ها و تبدیل تهدید به فرصت است.

وی با بیان این که باید از فرصت ها بهترین و نافع ترین بهره ها را ببریم، عنوان کرد: الان در دورانی هستیم که ویروس کرونا مردم را آزار می دهد  اما مردم برای حفظ جان خود مسائل بهداشتی را رعایت می کنند و مسائل غیر ضروری را کنار می گذارند.

امام جمعه قم با تأکید بر لزوم توجه جامعه به نیازمندان و اقشار ضعیف خاطرنشان کرد: از امکاناتی که در اختیار داریم باید نسبت به دیگران مواسات داشته باشیم و نیازمندان را یاری کنیم، شیعه بودن صرفا به ادعا نیست بلکه اعتقاد، التزام و سبک زندگی اهل بیتی باید وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: وحدتی که در جامعه وجود دارد به برکت عنایت خداوند متعال است و یکی از دستاوردهای مهم این ایام با وجود سختی ها وحدت و انسجام ملت ایران است.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دانیال
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
▪️گفت چرا می‌گویید غرب وحشی، مگر چه فرقی با ما دارند؟
گفتم نیویورک‌تایمز نوشته که معلولان کرونایی در آمریکا دیده نمی‌شوند چون شهروند درجه دو هستند. درعوض رییس سازمان بهزیستی ما گفته که به محض تشخیص کرونا در معلولان با هماهنگی به مراکز درمانی می‌روند.
این فقط یک فرق ما با آنهاست
0
0