۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۴۸۷۲۷
عضو پارلمان عراق بیان کرد؛

الحشد الشعبی مانعی بزرگ در برابر زیادی خواهی آمریکا

الحشد الشعبی مانعی بزرگ در برابر زیادی خواهی آمریکا
یکی از اعضای پارلمان عراق بیان داشت که هوشیاری و بصیرت بسیج مردمی عراق، مانع از اجرای نقشه های شوم آمریکا شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آمریکا پس از آنکه جریان تکفیری و تروریستی داعش در عراق شکست خود، نتوانست به همه نقش های خود در این کشور دست پیدا کنند، بر این اساس به راه های مختلف جهت تضعیف حشد الشعبی، جریان های سیاسی شیعه و حامیان جبهه مقاومت روی آورد، زیرا آنان را مانعی بزرگی در مسیر زیادی خواهی خود می دانستند.

سران کاخ سفید ابتدا با تحریک سران قبائل و جریان های سیاسی، سعی در ایجاد یک اعتراض مدنی و خیابانی داشتند تا در سایه هرج و مرج در عراق، بتوانند آسان تر منابع ملی این کشور نظیر نفت را چپاول و مانع از پیشرفت عراق شوند، اما این نقشه آنان با هوشیاری مردم و رهبران سیاسی با شکست مواجه شد.

آمریکایی در مرحله بعد سراغ ترور شخصیت ها و ایجاد اختلاف رفتند بر این اساس در ابتدا پایگاه های حشد الشعبی را به بهانه های واهی بمب باران کردند و سپس به ترور شخصیت های بزرگی نظیر ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشد الشعبی روی آوردند، اما این نقشه آنان نیز با شکست مواجه شد و پارلمان عراق، قاطعانه حکم بر اخراج همه نیروهای نظامی آمریکایی ها دادند.

سران واشنگتن مرحله بعد را به افزایش اقدامات خود در ایجاد ناکارآمدی و خلاء سیاسی در عراق اختصاص دادند و در کنار آن نیز چاشنی تهدید نظامی را اضافه کردند به طوری که برخی کشورها از ترس ایجاد جنگی دیگر در عراق، آمریکایی ها را دعوت به خویشتنداری می کردند.

در همین ارتباط، حامد الموسوی عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق، در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه، با بیان اینکه آمریکا درصدد سوق دادن الحشد الشعبی به سمت رویارویی مستقیم و روشن کردن آتش جنگ با مقاومت عراق بود، گفت: این تلاش ها شکست خورده است اما همچنان هم باید مواظب نقشه‌های جدید آمریکا بود.

وی افزود: دولت آمریکا در پی شکستی که در کشاندن الحشد الشعبی به سمت جنگ مستقیم متحمل شد، به دنبال رویارویی با ملت عراق و هدف قرار دادن زیربناهای آن است.

این عضو ائتلاف الفتح عراق خاطرنشان کرد که خویشتنداری گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی در قبال توطئه آمریکا باید ادامه داشته باشد تا فریب نقشه‌های واشنگتن را که به دنبال کشاندن کشور به جنگ و حملات مستقیم است، نخورد.

وی بار دیگر بر مخالفت الحشد الشعبی با وجود سامانه پاتریوت آمریکا در خاک عراق تاکید کرد و گفت: وجود چنین سامانه‌ای عراق رابه سمت جنگ سوق می‌دهد و از همین رو باید خویشتندار بوده و در پی نقشه‌های آمریکا پیش نرویم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شومران
Iran, Islamic Republic of
۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
حمایت از بسیج نردمی عراق پ مرجعیت
0
0