۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۶۴۲۲۵۴
به ریاست معاون اقتصادی رییس‌جمهور؛

دومین جلسه کارگروه مدیریت پیامد‌های اقتصادی ناشی از کرونا برگزار شد

دومین جلسه کارگروه مدیریت پیامد‌های اقتصادی ناشی از کرونا برگزار شد
دومین جلسه کارگروه مدیریت پیامد‌های اقتصادی ناشی از بیماری اخیر به ریاست محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهور و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، دومین جلسه کارگروه مدیریت پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری اخیر عصر دوشنبه به ریاست دکتر محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.

بر اساس تصمیمات این جلسه و به منظور عادی سازی روند صادرات و واردات بویژه در ارتباط با کشورهای همسایه، مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و در زمانبندی مشخص، برای تدوین و اجرای توافق های دوجانبه بر اساس پروتکل بهداشتی میان ایران و کشورهای همسایه هر چه سریع‌تر اقدام نماید تا جریان صادرات و واردات کالا به شرایط عادی خودش برگشته و توسعه یابد.

همچنین با توجه به تصمیمات ستاد اقتصادی دولت و جلسه هیات وزیران، پیشنهاد استمهال پرداخت سه ماهه مالیات، حق بیمه کارفرما و اقساط تسهیلات بانکی بنگاه‌های اقتصادی که در رشته فعالیت هایی که این زمینه دچار آسیب شده اند مطرح و مقرر شد این موضوع در مراجع ذیربط تصویب و ابلاغ گردد. در این رابطه کمیته ای متشکل از دستگاه های ذیربط رشته فعالیت اقتصادی را شناسایی و اعلام میکنند.

در این جلسه دستگاه های مختلف گزارشی از برنامه‌ریزی ها و اهم اقدامات انجام شده در این ایام برای عادی سازی روند فعالیت های اقتصادی داخلی و خارجی کشور در بخش های گوناگون ارائه کردند و موظف شدند که برنامه عمل سه ماهه پیش‌روی خود را تنظیم و ارائه نمایند تا در جلسات کارگروه که در هفته دوبار برگزار میگردد، ارایه و تصمیم گیری شود.

با توجه به لزوم دریافت مجوزهای قانونی برخی از این تصمیمات و فوریت آنها، برخی پیشنهادات در جلسه فردای شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مطرح خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در پایان دومین جلسه کارگروه مدیریت پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری اخیر، در گفتگویی با بیان اینکه این کارگروه به منظور اتخاذ تدابیر جبرانی در رابطه با بخش‌هایی از اقتصاد کشور که به سبب احتیاط در موضوع مقابله با کرونا ممکن است آسیب دیده باشند یا ببینند ، تشکیل شده است ، اظهار امیدواری کرد که همکاری سیستم بانکی، سازمان مالیاتی و تأمین اجتماعی و رویکرد حمایت از بنگاه‌های ارایه کننده خدمات و همچنین بنگاه‌های تولیدی کشور بویژه بنگاه های کوچک اقتصادی به شرایط مناسب‌تری در اقتصاد بنگاه‌های کشور منجر شود.

محمد قمین
ارسال نظرات