۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۳۸۴۶۱
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

سبک زندگی قرآنی باید در جامعه اسلامی بیشتر تقویت شود

سبک زندگی قرآنی باید در جامعه اسلامی بیشتر تقویت شود
امام جمعه ساری با تأکید بر این که آسیب‌های احتمالی در جامعه قرآنی ما باید به حداقل برسد، گفت: سبک زندگی قرآنی باید در زندگی شخصی همه ما ملموس باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نخستین همایش جامعه قرآنی استان که در مجتمع اهل بیت (ع) ساری برگزار شد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی در عرصه‌های دینی و فرهنگی کشور هستیم.
 
وی با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ خبری از طرح مباحث قرآنی در کشور وجود نداشت، افزود: امروز ایران اسلامی در این بخش مهم از یک جایگاه بین المللی خوبی برخوردار است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که انقلاب اسلامی نیز بر مبنای کلام الهی و معارف دینی پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی باید بیش از پیش در جامعه اسلامی ترویج و گسترش پیدا کند.
 
امام جمعه ساری با بیان این که باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت مباحث قرآنی در جامعه اسلامی بهره گرفته شود، بیان داشت: مفاهیم قرآنی عامل رشد و تعالی انسان در عرصه‌های مختلف خواهد بود و باید بیش از پیش به مفاهیم قرآنی توجه شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی، سعادت و تعالی جامعه اسلامی را در گرو انس بیشتر با کلام الهی دانست و خاطرنشان کرد: اگر قرآن و اهل بیت (ع) بیشتر مورد توجه قرار گیرند به طور حتم آثار و برکات آن در زندگی فردی و اجتماعی ما ملموس‌تر خواهد بود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر تقویت برنامه‌های قرآنی در جامعه به تشکیل شورای راهبردی قرآن در استان اشاره کرد و گفت: امروز باید تلاش‌ها به منظور تقویت فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در جامعه دو چندان شود.
 
وی در ادامه سخنان خود به مهجوریت و مظلومیت قرآن اشاره کرد و با بیان این که نباید اجازه دهیم کلام الهی در جامعه اسلامی مهجور بماند، افزود: باید توجه به مباحث قرآنی در گام دوم انقلاب بیشتر شود.
 
امام جمعه ساری با تأکید براین که آسیب‌های احتمالی در جامعه قرآنی ما باید به حداقل‌ها برسد، گفت: سبک زندگی قرآنی باید در زندگی شخصی همه ما ملموس باشد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مظاهر فرهنگ غرب نباید در جامعه قرآنی نفوذ پیدا کند، افزود: باید فرهنگ قرآنی بیشتر در جامعه ترویج و گسترش پیدا کند، چون یکی از بهترین راه‌های مقابله با فرهنگ غرب گسترش فرهنگ قرآنی است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات