۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۳۴۳۰۳
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان:

مبلغ بین الملل باید به مبانی معرفتی اسلام تسلط داشته باشد

مبلغ بین الملل باید به مبانی معرفتی اسلام تسلط داشته باشد
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان به بیان ویژگی های یک مبلغ بین الملل پرداخت و گفت: مبلغ بین الملل باید به مبانی معرفتی اسلام تسلط داشته باشد.

سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با محوریت اینکه چگونه می توانیم به یک مبلغ بین المللی تبدیل شویم، بیان داشت: برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل باید به  برخی مسائل توجه داشت.

وی با بیان ضرورت تسلط به مبانی معرفتی اسلام، افزود: مبلغ باید بتواند به سؤالات مخاطبان غیرمسلمان در رابطه با اصول دین و شبهات اسلامی پاسخ دهد.

عزیزی تسلط کامل به زبان را از ویژگی های مهم یک مبلغ بین الملل عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از بدیهی‌ترین ابزارهای مورد نیاز مبلغ، تسلط به زبان جامعه هدف تبلیغی است، بدون درک صحیح از کلمات و ساختارهای زبانی، امکان انتقال صحیح مفاهیم دینی وجود ندارد و در مواردی می‌تواند سبب سوء برداشت‌هایی شود، لذا تسلط به زبان یک جامعه، می‌تواند موجب ایجاد همدلی و همراهی آن‌ها نیز شود.

وی بر ضرورت توجه به تسلط به فرهنگ اشاره کرد و گفت: یک مبلغ باید با مفاهیم و برداشت‌های ذهنی یک جامعه آشنایی داشته باشد و اساس تبلیغ را قدر عقول یک جامعه قرار دهد، این کار بدون تسلط به فرهنگ جامعه هدف امری غیرممکن است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران به بحث آشنایی مبلغ با روش‌های تأثیرگذاری بر مخاطب اشاره کرد و اظهار داشت: نحوه ارائه یک محتوا، هرچند که از غنای بالایی برخوردار باشد، در تأثیرگذاری بر مخاطب اهمیت بسزایی دارد، مبلغ موفق باید با روش‌های نوین اقناع و تأثیرگذاری آشنا باشد تا بتواند در فرآیندی منطقی و صحیح، محتوای مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهد.

وی افزود: آشنایی با دغدغه‌ها و مسائل جامعه هدف از دیگر موارد مهم است، بدون درک صحیح از دغدغه‌ها، مشکلات، نیازها و مسائل یک جامعه، تبلیغ به منزله «آب در هاون کوبیدن» است، زیرا دین روش و سبک زندگی است که برای حیات بشر در ابعاد مختلف پاسخ‌ هایی متناسب دارد.

عزیزی بیان کرد: دینی که فارغ از مسائل و دغدغه‌های یک جامعه معرفی شود، بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات