۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۳۴۱۶۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

حضرت زهرا موسس عملی مکتب تشیع هستند

حضرت زهرا موسس عملی مکتب تشیع هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) موسس عملی مکتب تشیع هستند، گفت: حضرت زهرا(س) معیاری برای تشخیص حق و باطل به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه آیت الله حق شناس(ره) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در طول تاریخ بنی امیه و بنی العباس اصرار داشتند که نام مظلومه عالم حضرت زهرا(س) را از روی زبان ها محو کنند.

وی افزود: اهل بیت(ع) نیز در برابر این اقدام خبیثانه دشمن اصرار داشتند که نام صدیقه طاهره(س) زنده بماند از این رو روایات زیادی در این زمینه بیان فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با طرح این پرسش که چرا اهل بیت(ع) اصرار بر زنده نگاه داشتن نام حضرت زهرا(س) داشتند؟ پاسخ داد: دلیل این اصرار آن بود که حضرت زهرا(س) فدایی ولایت و دین بودند و بهترین الگوی ولایتمداری به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای ماندگاری و پایداری هر دین و آیینی سه عامل مهم تاسیس فکری، تاسیس عملی و حمایت از آن ضروری است؛ بنابراین برای بقای دین باید عده ای بیایند بنیانگذاری فکری داشته باشند و عده ای نیز آن را به مرحله عمل رسانده و دیگران نیز از آن حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اراده الهی موسس فکری مکتب شیعه بوده است، اظهار داشت: پس از تاسیس فکری عملیاتی ساختن آن اندیشه مهم است؛ حضرت زهرا(س) موسس عملی مکتب تشیع هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: حضرت زهرا(س) از جان خویش مایه گذاشتند تا مکتب شیعه باقی بماند؛ ایشان با موضع گیری و بیانات صریح و قرائت آن خطبه قراء حکومتی که نتیجه سقیفه بود را استیضاح کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیعیان حامی مکتب تشیع هستند، ابراز کرد: شیعیان در طول قرن ها با سختی ها و دشواری ها از مکتب تشیع حمایت کردند.

وی با بیان حدیثی حضرت زهرا(س) را معیار تشخیص حق و باطل دانست و گفت: در حق حضرت زهرا(س) ظلم بسیار شد به حدی که می توان گفت امام حسین(ع) را نه در کربلا بلکه در سقیفه به شهادت رساندند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات