۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۶۳۳۱۳۵
دانشیار اخلاق دانشگاه معارف اسلامی:

کتاب سازی در جامعه مشکل اصلی حوزه نشر است

کتاب سازی در جامعه مشکل اصلی حوزه نشر است
فلاح کتابسازی در جامعه را از معضلات اصلی حوزه نشر دانست و گفت:اکنون آثار برخی جمع آوری کتاب­ها و منابع گوناگون شده است و در نوشتار آن‌ها هیچ گونه اندیشه ­ای دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، محمد جواد فلاح، دانشیار اخلاق دانشگاه معارف اسلامی، در یازدهیمن آیین رونمایی و نشست صمیمی با محوریت آثار حجت الاسلام والمسلیمن یوسف غلامی که در دفتر نشر معارف اسلامی قم برگزار شد، با بیان اینکه در بازار آشفته کتاب از کمبود منابع در موضوعات مختلف رنج می بریم، گفت: امروزه در جامعه با پدیده کتاب سازی برخی نویسندگان و انتشارات روبه رو هستیم و این مسأله سبب می شود که در مسأله خانواده، روابط زوحین و تربیت کودک نمی توان منابع و کتاب های صحیح به مخاطبان معرفی کرد.

دانشیار اخلاق دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه استاد غلامی با وسواس و دقت خاصی آثار خویش را نگارش کرده است، گفت: این پژوهشگر به بازخورد و بازتاب آثار خویش در مخاطبان توجه داشته؛ بنابراین کتاب ­های این نویسنده برای مخاطبان قابل اطمینان است.

فلاح با اشاره رهنمودهای رهبر انقلاب درباره پایداری و اصالت خانواده­ های ایرانی گفت: در این میان کتاب ­های موجود در عرصه خانواده، آثار استاد غلامی قابل اطمینان  و پاسخ­گوی نیازهای واقعی خانوارهای ایرانی بوده است.  

وی آزادی اندیشه را دیگر ویژگی این نویسنده بیان کرد و گفت: استاد غلامی بسیاری از نظرات و اندیشه های استادان مشهور را رد و با انها مخالفت کرده و بر دیدگاه و نظر خویش پافشاری کرده است.

فلاح کتاب سازی را یکی از معظلات جدی در عرصه کتاب دانست و گفت: اکنون آثار  برخی نویسندگان کپی برداری و جمع آوری کتاب­ها و منابع گوناگون است و در نوشتار آنها هیچ گونه اندیشه ­ای دیده نمی شود، اما در کتاب­ های این پژوهشگر اندیشه و افکار وی نمایان است.

دانشیار اخلاق دانشگاه معارف اسلامی بیان کرد: مهم ترین دغدغه های استاد غلامی در عرصه آسیب شناسی خانواده، روابط زوجین و تربیت کودک است و وی نوشتارهای خویش را با استفاده از موقعیت ­های واقعی و مصدایق و تجربه ­های واقعی نگارش کرده است.

فلاح بهره گیری از قالب های نوین، امانت داری و ارجاع متن ها به آثار دیگر نویسند را از ویژگی های مهم آثار این پژوهشگر دانست و گفت: اهتمام نشر معارف در انتشار آثار استاد غلامی با چاپ­ های مناسب قابل تقدیر است./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات