۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۶۳۰۴۷۰

حماس ۳۲ ساله شد

حماس ۳۲ ساله شد
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) مراسم سی و دومین سالگرد تاسیس خود را به عنوان یک جنبش تاثیرگذار در صحنه مبارزه و مقاومت در برابر اشغالگران قدس، برگزار کر.

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سی و دومین سالگرد تاسیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) روز گذشته با حضور گسترده طرفداران این جنبش در خان یونس و شمال نوار غزه برگزار شد.

جنبش حماس از زمان تاسیس خود در دسامبر سال 1987 دفاع از ملت فلسطین و بازپس‌گیری حقوق سلب شده آنها از راه انواع مقاومت و در صدر آن مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگران را سرلوحه کار خود قرار داد. همه ادیان آسمانی و قوانین و موازین بین المللی مقاومت در برابر اشغالگری را مشروع دانسته و تضمین کرده است.

در طول سال های طولانی، جنبش حماس و گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی این جنبش توانمندی های نظامی و امنیتی و اطلاعاتی خود را تقویت و توسعه داده است؛ به گونه ای که این جنش امروز قادر است که معادله بازدارندگی را با رژیم اشغالگر برقرار کند.

توسعه توانمندی‌های نظامی

جنبش حماس در سند مبانی و سیاست های کلی خود بر حق ملت فلسطین در تحول و توسعه ابزارهای مقاومت و سازوکارهای آن و مدیریت مقاومت درخصوص تشدید اقدامات نظامی یا آتش بس یا متنوع کردن وسایل و روش ها تاکید کرده است که همه اینها در قالب مدیریت درگیری با اشغالگران جای می گیرد؛ و نه به زیان اصل مقاومت.

با آغاز فعالیت جنبش حماس که با انتفاضه سنگ همزمان شد، این جنبش برای توسعه و تحول روش های مقابله با اشغالگران تلاش کرد و طولی نکشید که سنگ و چاقو به عملیات تیراندازی به نظامیان اشغالگر و پست های نظامی آنها تبدیل شد./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات