۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۲۸۸۵۰
جهان بین خبرداد؛

شناسایی 100 صاحبنظر برجسته در عرصه علوم انسانی اسلامی در سراسر جهان

شناسایی 100 صاحبنظر برجسته در عرصه علوم انسانی اسلامی در سراسر جهان
دبیر شورای سیاستگذاری کنگره علوم انسانی اسلامی از شناسایی و تجمیع فعالیت های 100 صاحب نظر در عرصه علوم انسانی اسلامی خبرداد و گفت: در هر دوره یک یا دو نفر تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه چهارمین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی و پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی عصر امروز در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد.

فرزاد جهان بین دبیر شورای سیاستگذاری کنگره علوم انسانی اسلامی این مراسم اظهار داشت: یکی از فعالیت های این کمیته این بود که صاحب نظران برجسته علوم انسانی اسلامی را شناسایی کرده و فعالیت های آن را به صورت زنجیره دربیاورد.

وی اضافه کرد: در کمیته بین الملل با پیگیری ها حدود 100 صاحب نظر را شناسایی کرده که و ارتباط برقرار کرده و در هر دوره از مراسم اختتامیه کنگره و جایزه جهانی یک یا دو نفر از این عزیزان را تقدیر و آنها را به جامعه علمی کشور معرفی می‌ کند.

جهان بین خاطرنشان ساخت: در این دوره آقای عثمان باکار شایسته دریافت این جایزه بودند ولی با توجه به بیماری که دارند در این مراسم حاضر نشدند، ایشان در زمینه فلسفه و تاریخ علم اسلامی نظریه پردازی می‌ می‌ کنند.

وی در ادامه با تأکید بر این که از ایشان بیش از 160 مقاله و کتاب منتشره شده است که طبقه بندی علوم از نظر حکمای مسلمان توسط بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی به فارسی ترجمه شده است

دبیر شورای سیاستگذاری کنگره علوم انسانی اسلامی بیان کرد: دکتر عثمان باکار در سال 1946 در مالزی متولد شد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ریاضیات در انگلیس ادامه داد و در ادامه به علوم انسانی اسلامی علاقه مند شد؛  وی پس از پایان دکتری ریاضیات به مالزی برگشت ولی علاقه مندی وی به فلسفه و تاریخ علم در دوره اسلامی باعث شد که وی با راهنمایی دکتر نظر مطالعات خود را در خصوص فلسفه و تاریخ علم اسلامی ادامه دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: رساله وی در قالب کتابی با عنوان طبقه بندی علوم از منظر حکمای مسلمان نوشته شد؛ وی در سال 1992 به رتبه استاد تمامی و ریاست گروه فلسفه علم دانشگاه مالایا نایل شد.

جهان بین ابراز داشت: وی از موسسان اصلی فرهنگستان علوم اسلامی مالزی بود؛ هدف از تاسیس این فرهنگستان ارتقای تحقیقات در حوزه علوم اسلامی بود. وی نشریه دو زبانه فرهنگستان را راه اندازی کرد./1330/ج

ارسال نظرات