۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۲۳۹۲۳
دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین:

تاکنون بیماری خاصی در اربعین گزارش نشده است

تاکنون بیماری خاصی در اربعین گزارش نشده است
دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تاکنون بیماری خاصی در بین زائران اربعین گزارش نشده است، گفت: بیشتر مراجعه به مراکز پزشکی به دلیل گرفتگی عضلات زائران است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن نوری، دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین با اشاره به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته اظهار داشت: ما امکاناتی برای زائران پیش‌بینی کرده‌ایم و حتی نیروی انسانی و‌تجهیزات را بیش از ۲۵ درصد افزایش دادیم تا با افزایش تعداد زائران دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه روزهای پنج‌شنبه و‌ جمعه هفته گذشته جمعیت زائران در مرزها بسیار زیاد بود، افزود: در ساعاتی تعداد زائرانی که بازمی‌گردند بیش از تعداد زائران خروجی است که به نظر می‌رسد زائران هم زمان خود را مدیریت کرده‌اند. البته ما در مرزها نیز امکانات لازم را مستقر کرده بودیم که در صورت بروز مشکل تمامی تیم پزشکی آماده‌باش باشند.

نوری به تیم رزرو برای خدمت‌رسانی به زائران در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: ما علاوه بر نیروهای مستقر در ایران و عراق، چند تیم رزرو برای شرایط بحرانی پیش‌بینی کرده‌ایم.

نوری افزود: از نظر بهداشت، درمان و‌فوریت‌های پزشکی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و تاکنون نیز مشکل یا بیماری خاصی گزارش نشده است بنابراین زائران و‌ هم‌وطنان نگرانی نباید داشته باشند.

دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین درباره بروز برخی بیماری‌ها بین زائران به دلیل گرمای هوا، با بیان اینکه زائران بهداشت شخصی را باید رعایت کنند، خاطر نشان کرد: علاوه بر بهداشت فردی و‌عمومی، ما از زائران‌ می‌خواهیم‌ حتما از آب‌های بسته‌بندی استفاده کنند. همچنین از زائرانی که از مرزهای چهارگانه خارج یا وارد می‌شوند، درخواست داریم‌که در رانندگی هنگام رفتن به سمت مرز یا بازگشت به شهرهای خود دقت لازم را داشته باشند تا دچار سانحه نشوند.

نوری با اشاره به اینکه امسال بیشترین مراجعه کننده جدی به مراکز درمانی مربوط به مجروحان سوانح رانندگی بوده است، تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش جمعیت و‌ تعداد زائران، شاید یکی از مشکلات سوانح رانندگی بوده است که درصورت رعایت آن توسط زائران بخش زیادی از مشکلات به طور حتم برطرف می‌شود.

دبیر کمیته بهداشت و‌ درمان ستاد ابعین با اشاره به استقرار درمانگاه‌های سیار در ایران و عراق، تصریح کرد: روزانه در هر درمانگاه و مرکز پزشکی بیش از یک هزار مراجعه کننده داریم که  البته بیشتر بیماری‌ها گرفتگی عضلات و درمان‌های سرپایی هستند.

محمود لطیف
منبع: فارس
ارسال نظرات