۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۱۸۲۷۸
مسؤول امور رسیدگی به امور مساجد کاشان:

۲۵ درصد از هیات امنای مساجد کاشان جوانان هستند + فیلم

۲۵ درصد از هیات امنای مساجد کاشان جوانان هستند + فیلم
حجت الاسلام نوروز زاده گفت: وی ۲۵ درصد از ۲ هزار عضو هیأت امنای مساجد شهر کاشان از جوانان هستند که انگیزه زیادی برای فعالیت در هیأت امنا مساجد این شهرستان دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رحمت الله نوروز زاده درهمایش ائمه جماعات و هیات امنای مساجد کاشان که در مسجد امیرالمومنین (ع) این شهرستان برگزار شد از تشکیل شورای هیات امنا مساجد و شورای ائمه جماعات مساجد خبرداد.

وی با بیان اینکه امور مساجد شهرستان کاشان به ۱۵ منطقه تقسیم شده است که از این تعداد ۹ منطقه مربوط به شهر کاشان است، افزود: دو شورای ائمه جماعات مساجد و هیات امنا مساجد در هر یک از مناطق ۱۵ گانه تشکیل شده است.

به گفته وی هیات امنای مساجد مناطق به طور میانگین ۲۵ تا ۳۰ مسجد را تحت پوشش قرار می‌دهد و از بین هیات امنا و ائمه جماعات ۵ تا ۷ نفز بعنوان اعضای شورای هر منطقه انتخاب شده اند و هر شورا دارای یک مسؤول و یک دبیر شورا است.

حجت الاسلام نوروز زاده گفت: با تثبیت شورا‌های مساجد در شش ماهه دوم امسال تعامل و همکاری بین دو شورای هیات امنا مساجد و شورای ائمه جماعات مساجد در هر منطقه در دستور کار است.

وی برنامه ریزی برای ارتباط بین اعضای هیأت امنا را از جمله اهداف تشکیل شورای ائمه جماعات و شورای هیات امنا اعلام کرد و گفت: اعضای شورای ائمه جماعات برای تعامل و همکاری با اعضای شورای هیات امنای مساجد باید برنامه داشته باشند.

مسؤول امور رسیدگی به امور مساجد کاشان گفت: برخی از  اعضای هیات امنا و اعضای شورای هیات امنا سرکشی به مساجد را آغاز کرده اند، اما کافی نیست و این حرکت باید ادامه و تداوم داشته باشد.

وی در ادامه به لزوم شناسایی خیرین مسجدساز در مناطق ۱۵ گانه شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: در شهرستان کاشان ۴۳۰ مسجد فعال با ۳ هزار عضو فعالیت است که از این تعداد ۲۳۰ مسجد با ۲ هزار عضو در شهر کاشان فعال هستند که باید برای شناسایی خیرین مساجد کاشان اهتمام داشته باشند.

به گفته وی ۲۵ درصد از ۲ هزار عضو هیات امنای مساجد شهر کاشان از جوانان کاشانی هستند که انگیزه زیادی برای فعالیت در هیات امنا مساجد این شهرستان دارند.

لازم به ذکر است، بیست و یکم اوت سال ۱۳۴۸ برابر با ۳۱ مرداد ماه مسجدالاقصی قبله اول مسلمین جهان از سوی صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد و به همین مناسبت ۳۱ مرداد روز جهانی مساجد و آغاز هفته مساجد نامگذاری شده است./۱۳۰۷//210/خ
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات