۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۱۴۶۰۴
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

وضعیت فرهنگی امروز جامعه زیبنده نظام دینی نیست

وضعیت فرهنگی امروز جامعه زیبنده نظام دینی نیست
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران گفت: متأسفانه علیرغم دغدغه‌های دلسوزان نظام، پیرامون مسائل فرهنگی، امروز شرایط فرهنگی جامعه زیبنده نظام دینی نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن پنجم مرداد، سالروز اقامه نماز جمعه، گفت: این پایگاه عبادی سیاسی از اقدامات ماندگار و ارزشمند انقلاب اسلامی است که بستر وحدت و همبستگی ملی را فراهم کرده است.
 
وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند پایگاه نماز جمعه مرکز فرهنگی هر شهری محسوب می‌شود، افزود: سخنان ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه موجب هدایت و تقویت بصیرت مردم خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که نماز جمعه نمایشی از وحدت و همبستگی ملت بزرگ ایران در حمایت از انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه هر هفته با خطبه‌های آگاهی بخش خود بسیاری از توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به هراس دشمن از جایگاه نماز جمعه، افزود: در طول چهار دهه اخیر بدخواهان و معاندان انقلاب اسلامی همه توان خود را برای کاهش حضور مردم در نماز جمعه به کار گرفته اند، اما همواره شکست خورده اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که ائمه جمعه با تذکر به موقع خود از بسیاری مشکلات در جامعه جلوگیری کرده و بستر‌های لازم را برای رشد و توسعه فراهم می‌کنند، بیان داشت: بیان کاستی‌ها از لسان ائمه جمعه، تحرک و تلاش مسؤولان برای خدمت رسانی بهتر و کاهش مشکلات را بیشتر خواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه بهترین ظرفیت برای تبلیغ و تقویت این فرهنگ اصل است، خاطرنشان کرد: امروز برای مقابله با توطئه‌ها و هجمه‌های دشمن نیازمند فرهنگ انقلابی در جامعه هستیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که فرهنگ انقلابی مسیر پیشرفت جامعه را هموارتر می‌کند، بیان داشت: دشمن می‌کوشد با توطئه چینی و دروغ پراکنی، مسیر حرکت مردم را تغییر و آن‌ها را در مقابل نظام قرار دهد.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران از ائمه جمعه به عنوان پیشاگامان دفاع از انقلاب ونظام اسلامی یاد کرد و با بیان این که در جنگ فرهنگی و اقتصادی دانشمندان دینی در رأس قرار دارند، گفت: متأسفانه علیرغم دغدغه‌های دلسوزان نظام، پیرامون مسائل فرهنگی، امروز شرایط فرهنگی جامعه زیبنده نظام دینی نیست./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات